اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام وزیر علوم به مناسبت روز دانشجو؛

نقش ممتاز دانشجویان همچنان برجسته است

خبرگزاری فارس: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد: در میان صفوف درهم فشرده ملت‌ها، نقش ممتاز و متمایز دانشجویان همچنان برجسته و قابل توجه است.

نقش ممتاز دانشجویان همچنان برجسته است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، کامران دانشجو به مناسبت یوم‌الله 16 آذر در پیامی با اشاره به بیداری اسلامی تاکید کرد: در میان صفوف درهم فشرده ملت‌ها، نقش ممتاز و متمایز دانشجویان همچنان برجسته و قابل توجه است.
در این پیام آمده است: بار دیگر یوم‌الله 16 آذر در شرایطی فرامی‌رسد که جهان اسلام با بهره‌گیری از معارف قرآنی و تعالیم عالیه اسلام، دوران بیداری اسلامی را تجربه می‌نماید و در قطب‌بندی قدرت‌ها در جهان، کشورهای اسلامی و جهان اسلام واقعیت قدرتمند و غیر قابل انکار خود را جلوه‌گر ساخته‌اند و در میان صفوف درهم فشرده ملت‌ها، نقش ممتاز و متمایز دانشجویان همچنان برجسته و قابل توجه است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ویژگی‌های دانشجویان غیور ایران اسلامی عنوان کرد: در ایران اسلامی نیز دانشجویان غیور با بهره‌گیری از رشادت‌ها و شهادت‌های نهضت حسینی، پیشگام در مبارزات حق‌طلبانه مردم مسلمان ایران علیه نقش‌آفرینی استعمار پیر در تصمیم‌سازی جهانی به منظور انصراف ایران از حقوق حقه خویش، حضور فعال و مؤثر داشته‌اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 16 آذر روز دانشجو است و دانشجوی مسلمان هماهنگ با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایفای رسالت تاریخی خویش، بر پیگیری آرمان‌های اسلامی جنبش دانشجویی و منافع ملی ایران اسلامی در مقطع حساس کنونی پایداری می‌کند و در راستای همین رسالت بزرگ، از وظیفه اصلی خود که فعالیت جدی و جهادی در عرصه دانش و پژوهش است، غافل نمی‌شود و راز و رمز فرزانگی و فرهیختگی دانشجویان عزیز ما همین نکته است که توجه به وظایف مختلف، آنها را از وظیفه ذاتی و اصلی‌شان منصرف نمی‌کند.
دانشجو در این پیام با بیان اینکه گرچه در مقاطع حساس و مهم، ملاحظه اولویت‌ها و اهم و مهم دانستن مأموریت‌ها، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: اگر در دوره ستم‌شاهی، مبارزه با رژیم و در دوره هشت سال دفاع مقدس، حضور در جبهه‌های جنگ و در دوره سازندگی، پیشتازی در فرآیند نوسازی کشور مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی بوده است، امروز برای مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی، تجهیز به آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری و پیشگامی در عرصه علوم و فنون، یک وظیفه‌ قطعی است.
دانشجو در این پیام آورده است: اینک در سالروز حماسه 16 آذر موجب مباهات جامعه دانشگاهی کشور است که دانشجویان ایران اسلامی در داخل کشور و در رقابت‌های علمی داخلی و بین‌المللی، مدال‌آور و افتخارآفرین هستند، همچنان که در عرصه مبارزات و بیداری اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی ایران در سایر کشورها تسری یافته است، حضوری فعال و اثربخش دارند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش پایانی این پیام تاکید کرد: از خداوند قادر متعال توفیقات روزافزون دانشجویان را در ایفای همه وظایف به‌ویژه در امور علمی و پژوهشی مسئلتمی‌کنم.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول