اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

کردستان 65 هزار دانشجو دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های سطح استان کردستان به تحصیل علم و دانش مشغول هستند.

کردستان 65 هزار دانشجو دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کردستان با بیان اینکه اعتراض دانشجویان به ورود نیکسون در سال 1332 منجر به شهادت سه نفر از دانشجویان شد، اظهار داشت: این دانشجویان با شهادت خود روز 16 آذر را در تاریخ جامعه دانشگاهی جاودانه کردند و امروز دانشجویان به پیروی از آنان برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه اعتراض دانشجویان در آن روز تاریخی زمینه سرنگونی و بر چیده شدن حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را فراهم کرد، افزود: رسالت اصلی دانشگاه توسعه علمی و ارتقای پیشرفت علمی کشور است و توسعه دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف علمی در کشور این رسالت را به خوبی نمایان کرده است.
امینی گفت: امروز وجود 4 میلیون و 400 هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور به تنهایی می‌تواند بیانگر موفقیت دانشگاه در رسالت خود باشد.
وی به توسعه دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان کردستان به کسب علم و دانش مشغول هستند که می‌تواند نوید خوبی برای رشد و توسعه استان در آینده باشد.
به گفته وی گسترش و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کردستان یکی از عوامل موثر در گسترش مدیریت بومی در آینده است چرا که از همین دانشجویان به عنوان مدیران اجرایی استان در آینده استفاده می‌شود.
رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان از خواص جامعه هستند و جامعه دنباله‌رو خواص است و لذا دانشجویان به عنوان چراغ راهنمای مردم باید با تلاش و کوشش خود رسالت واقعی خود را در جامعه انجام دهند.
امینی با اشاره به نیاز کشور به تخصصی شدن و گسترش تحصیلات تکمیلی، گفت: کشور امروز به تحصیلات تکمیلی و تخصصی نیاز دارد و بر همین اساس برنامه‌ریزی کار ما در دانشگاه گسترش و افزایش ظرفیت برای پذیرش دانشجویان و تحصیلات تکمیلی است.
وی علم‌زدایی و اسلام‌زدایی را دو هدف اصلی و اساسی دشمنان و بیگانگان عنوان کرد و افزود: امروز ما کمترین آسیب و جرم را در بدنه دانشگاهی در کردستان داریم و این بیانگر حفظ موقعیت و شان دانشجو در جامعه دانشگاهی ماست و باید این روند ادامه داشته باشد چرا که اگر دانشگاه آسیب ببیند قطعا نمود و اثرات آن در سطح جامعه چند برابر می‌شود.
رئیس دانشگاه کردستان به بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: ما شاهد انتخاباتی در تونس و مصر بودیم و پیروزی احزاب اسلامی و عامه مردم بیانگر بیداری اسلامی، در میان آنان بود.
امینی تصریح کرد: وظیفه اصلی ما ارتقای علمی و ایجاد فضای نقادی و اصلاح سیستم دانشگاهی است که امیدواریم با هماهنگی و همکاری مسئولان و دانشجویان به درستی انجام شود.
وی خطاب به دانشجویان گفت: نباید به مسائل و اتفاقات اطراف بی‌اهمیت باشیم چرا که این امر ما را از رسالت اصلی خود دور می‌کند.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به موفقیت‌های علمی دانشگاه در عرصه‌های مختلف، افزود: امیدواریم با واگذاری خدمات رفاهی دانشگاه به بخش خصوصی کیفیت ارائه خدمات در سطح دانشگاه ارتقا یابد.
امینی در پایان گفت: امیدواریم جامعه کنونی دانشگاهی بتواند زمینه‌های لازم را برای نسل بعد از خود و رسیدن ایران به جایگاه واقعی خود در افق 1404 فراهم کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول