اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی بوشهر خبر داد:

تصویب طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی بوشهر از تصویب طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد در منطقه انرژی پارس‌جنوبی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

تصویب طرح جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پارس‌جنوبی
اکبر گرگوری مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: منطقه اقتصادی انرژی پارس با داشتن هشت درصد از ذخایر گازی دنیا یکی از بزرگ‌ترین منابع نفت و گاز جهان و قطب اقتصادی کشور بوده و از لحاظ اقتصادی و استراتژیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی در ارتباط با دلایل ضرورت انجام طرح‌های پیشگیری از اعتیاد افزود: شیوع انواع آسیب‌های روانی اجتماعی و جرائم در بین افراد حاضر در منطقه و عوارض خانوادگی و اجتماعی ناشی از آن برای کل کشور، افزایش میزان شیوع سوء مصرف مواد در بین کارکنان در منطقه و لزوم انجام مداخلات پیشگیرانه در سطوح مختلف کارکنان و ساکنین بومی از دلائل اجرای این طرح بود. 
مدیر کل بهزیستی بوشهر تصریح کرد: وجود عوامل مخاطره آمیز فردی و اجتماعی زمینه ساز بروز سوء مصرف مواد در منطقه مانند شرایط سخت کاری، استرس و فشارهای روحی و روانی ناشی از دوری  خانواده، کمبود امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی، وجود شبکه وسیع توزیع مواد مخدر در منطقه، شرایط بد اقلیمی، نبود خدمات مشاوره و حمایتی در منطقه می‌تواند زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی در این منطقه را به وجود بیاورد.
گرگوری مطلق ابراز داشت: تاسیس مجتمع پیشگیری در عسلویه در سال 83 برای ارائه خدمات پیشگیرانه به ساکنان بومی، جلب موافقت مسئولان شرکت پتروشیمی پارس جنوبی در راستای راه‌اندازی مرکز مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در کمپ کرمانشاهان، اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور در کمپ مذکور و تشکیل تیم‌های اجتماع محور از جمله اقدامات انجام شده اداره کل بهزیستی استان در عسلویه است.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد (DIC) در عسلویه، ارائه طرح مرکز مداخله در بحران و تایید آن در فرمانداری، آماده سازی ساختمان مرکز مداخله نیز از دیگر خدمات ارائه شده بهزیستی در عسلویه است.
این مسئول هدف نهایی طرح مذکور را ارتقای سلامت روانی اجتماعی ساکنین و کارکنان منطقه پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: کاهش میزان بروز ،شیوع و عوارض آسیب‌های روانی اجتماعی و سوء مصرف مواد در ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی هدف کلی این طرح است.
مدیر کل بهزیستی بوشهر در ارتباط با اهداف اختصاصی طرح هم گفت:  افزایش میزان برخورداری ساکنان جوامع محلی و کارکنان منطقه صنعتی عسلویه و خانواده‌های آنان از امکانات فرهنگی ،تفریحی و رفاهی به میزان 50 در صد نسبت به سطح پایه در طی پنج سال، افزایش میزان شناخت و آگاهی 50 درصد از ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی در خصوص علل و عوارض آسیب‌های روانی اجتماعی و سوء مصرف مواد به میزان 50 درصد نسبت به سطح پایه در مدت پنج سال از دیگر اهداف ما بوده است.
گرگوری مطلق گفت: توانمند سازی 75 درصد ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی در زمینه انواع مهارت‌های زندگی به میزان 40 درصد نسبت به سطح پایه در مدت پنج سال، افزایش مشارکت اجتماعات  کوچک (محلات، محیط‌های کار و محیط‌های آموزشی) درجوامع محلی و بخش صنعتی  منطقه پارس جنوبی در زمینه اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت روانی اجتماعی  و پیشگیری از سوءمصرف مواد به میزان 60 درصد در مدت پنج سال و افزایش میزان دسترسی 100 درصد از گروه هدف خدمات درمان و بازتوانی اعتیاد در بخش صنعتی و غیر صنعتی پارس جنوبی به خدمات مذکور در مدت پنج سال از دیگر اهداف اختصاصی این طرح است.
گرگوری مطلق اضافه کرد: افزایش میزان دسترسی صد درصد از ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی به خدمات مشاوره و روانشناختی به میزان 70 درصد افزایش میزان دسترسی 100 درصد معتادین تزریقی در بخش صنعتی و غیر صنعتی پارس جنوبی به خدمات کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به میزان 70 درصد، توانمندسازی 70 درصد ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی در زمینه مقابله با بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی به میزان ۵۰ درصد نسبت به سطح پایه در مدت پنج سال  و افزایش میزان دسترسی 70 درصد افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی به خدمات تخصصی سرپایی و نگهداری در مدت پنج سال از دیگر اهداف اختصاصی این طرح است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول