اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی:

وقوع حادثه کربلا به دلیل دوری از نور ولایت بود

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی گفت: وقوع حادثه کربلا به دلیل دوری مردم از نور ولایت بود.

وقوع حادثه کربلا به دلیل دوری از نور ولایت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان سردار احمد‌رضا رادان ‌در مراسم عزاداری مردم زنجان در مسجد حسینیه اعظم این شهر اظهار کرد: حضور با شکوه مردم زنجان در عزادارای هشتم محرم را از عزاداری‌های پاک و بی‌آلایش برشمرد.
وی با بیان اینکه این اجتماع یک اجتماع عظیم مردمی است، تصریح کرد: این اجتماع نشان‌دهنده عشق و ارادت مردم زنجان به امام حسین (ع) است.
جانشین فرمانده انتظامی با اشاره به ماندگاری قیام عاشورا گفت: در جهان جنگ‌های بزرگی رخ داده است، اما هیچ کدام از آنها مثل قیام عاشورا ماندگار نشده‌ است.
وی با بیان اینکه قیام و حرکت امام حسین (ع) امروز با گذشت بیش از هزار و 300 سال هنوز هم ماندگار و جاودانه است و عزاداری‌های امام هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزاری می‌شود، افزود: امام حسین (ع) با قیام خود اسلام را مجددا احیا و زنده کرد.
‌رادان با اشاره به اهداف قیام عاشورا تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین جدش رسول گرامی اسلام از اهداف امام حسین بود.
جانشین فرمانده انتظامی با بیان اینکه معاویه در اواخر عمر خود برای اینکه زمینه را برای حکومت یزید فراهم کند به مدینه رفت تا از چهار نفر از بزرگان و با نفوذان مدینه بیعت گرفته و آنها را با خود همراه کند، ادامه داد: معاویه هرگز نتوانست از امام بیعت بگیرد و بعد از مدتی نیز مرد.
وی با بیان اینکه بعد از وی فرزندش یزید تلاش داشت که از این چهار نفر برای همراهی با حکومت خود بیعت بگیرد، افزود: یزید توانست از سه نفر دیگر بیعت بگیرد، اما نتوانست از امام بیعت بگیرد، چرا که امام هرگز با فردی فاسد شراب‌خوار و بوزینه باز که به حرام آلوده بود، بیعت نمی‌کرد.
‌رادان با بیان اینکه کسانی که در مقابل امام ایستادند سه گروه بودند، ادامه داد: این افراد یا با پول تطمیع شده بودند یا تهدید ‌یا به خاطر تهدید در مقابل امام ایستادند.
جانشین فرمانده انتظامی با بیان اینکه کسانی که در مقابل امام علی و امام حسین (ع) ایستادند، افرادی به ظاهر دیندار بودند و نماز و روزه و حج به جای می‌آوردند، افزود: آنهایی که در ابتدا مقابل امام علی و بعد مقابل امام حسین (ع) ایستادند امر به معروف و نهی از منکر نیز می‌کردند.
وی با اشاره به گذشته شمر گفت: شمر کسی بود که در جنگ صفین در کنار امام علی (ع) جانباز جنگ بود، اما به دلیل اینکه از نور ولایت دور شد، مرید یزید شد، تا در کربلا مقابل امام ایستاد.
‌رادان عنوان کرد: دوری از نور ولایت سبب شد که کسانی که ادعای مسلمانی داشتند در مقابل امام ایستاده و حادثه کربلا و جنایت‌ها آن را به وجود آوردند.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که از نور ولایت دو نشویم، افزود: دوری از ولایت موجب می‌شود تا گمراه شویم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول