اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم:

ملت ایران حامی دانشجویان انقلابی است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به حرکت خودجوش دانشجویان ایرانی در تسخیر سفارت انگلستان گفت: همه ملت ایران از این حرکت دانشجویان حمایت می‌کنند و بسیج دانشجویی نیز این حرکت خودجوش را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

ملت ایران حامی دانشجویان انقلابی است
ابوالفضل ملاحسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر ماه سمبل و نماد بصیرت، استکبار‌ستیزی و عدالتخواهی دانشجویان ایرانی است که نسبت به اصول خود پایبند هستند.
وی افزود: دانشجویان ایران در طول دهه‌های گذشته همواره در زمینه استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، آرمان‌گرایی و حفظ ارزش‌ها پیشتاز بوده‌اند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه کودتای آمریکایی ـ انگلیسی 28 مرداد سال 32 علیه استقلال‌خواهی مردم ایران صورت گرفت، ابراز کرد: دانشجویان به عنوان قشر پیشتاز در عرصه ظلم‌ستیزی و در اعتراض به سفر یکی از مقامات دولت آمریکا تظاهراتی را به راه انداخته و شهدایی را نیز تقدیم این اسلام کردند و این امر نشان‌دهنده بصیرت و آرمان خواهی دانشجویان ایرانی است.
وی دلیل این حرکت دانشجویان را تعالیم اسلام، مکتب تشیع و رهنمودهای علما دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این پایبندی به ارزش‌ها و اصول در عرصه‌های مختلفی چون دفاع مقدس و فتنه‌های مختلف از جمله فتنه سال 88 بروز یافت.
ملاحسنی با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای بصیرت‌افزایی دانشجویان وجود دارد، خاطرنشان کرد: نخستین و مهم‌ترین مسئله در این میان، پایبندی به اصول انقلاب و توجه به رهنمودها و فرامین مقام ولایت است که راهگشای عموم مردم به ویژه دانشجویان در تمام زمینه‌ها خواهد بود.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم افزود: تدابیر رهبری و بیانات ایشان باید همواره سرلوحه برنامه‌های اقشار مختلف قرار گیرد زیرا توصیه‌های رهبری مشخص‌کننده مسیر حرکت انقلاب بوده و راه مستقیم را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر توجه تمام گروه‌ها و جناح‌های کشور به رهنمودهای رهبری تصریح کرد: حرکت در خط رهبری سبب می‌شود که در مسیر عدالت، اسلام و انقلاب قرار گیریم اما خروج از مسیر رهبری جز بیراهه نبوده و هر گروهی که چنین عملی انجام دهد به طور یقین متضرر خواهد شد و در مسیر باطل شیطانی و استکبار قدم می‌گذارد.
ملاحسنی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان مقاطع مختلف تاریخی ایران از لحاظ ماهوی تفاوتی با یکدیگر ندارند، گفت: همان آرمان‌گرایی و عدالت‌خواهی که در میان دانشجویان سال 32 وجود داشت در شرایط کنونی نیز به عنوان هدف اصلی مد نظر دانشجویان قرار دارد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم خاطرنشان کرد: حضور در دفاع مقدس، انتخابات گوناگون و تلاش‌های علمی دانشجویان در دوران پس از انقلاب گویای این مطلب است که این قشر همواره به اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی پایبند هستند.
وی با اشاره به حضور دانشجویان در عرصه‌های مختلف سازندگی کشور افزود: امروز قشر دانشجو در زمینه‌های بسیاری فعالیت می‌کنند و نکته مهم در این میان فعال بودن آنها در فضای جنگ نرم است که در این زمینه نیز در راستای اهداف انقلاب حرکت می‌کنند.
ملاحسنی نخستین حرکت دانشجویی علیه استکبار جهانی را تظاهرات آنان علیه سفر یکی از مقامات دولت آمریکا به ایران دانست و گفت: هیچ قشری جز دانشجویان و علما چنین حرکتی را سازماندهی نکردند زیرا فضای آن روز جامعه ایران به شدت پلیسی بوده و استبداد مطلق حاکمیت داشت بنابراین حرکت دانشجویان نشان‌دهنده وجود فرهنگ شهادت‌طلبی و آرمان‌گرایی در میان این قشر بود.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم در خصوص تسخیر سفارت انگلیس به دست دانشجویان ایرانی اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که این جریان را یک حرکت سازمان‌یافته نشان‌ دهنده اما واقعیت چیز دیگری است.
وی افزود: حرکت خودجوش دانشجویان ایرانی در تسخیر سفارت انگلستان، نمادی از افکار عمومی و خواسته ملت ایران است زیرا مردم ما در 200 سال گذشته بدترین خاطرات را از دولت این کشور به یاد دارند.
ملاحسنی با بیان اینکه انگلستان بدترین ظلم و ستم‌ها را علیه ملت ایران روا داشته است، تصریح کرد: چنانچه امروز یک نظرسنجی صحیح از ملت ایران صورت گیرد این واقعیت مشخص می‌شود که مردم ما چه نظری نسبت به این کشور دارند و در واقع باید گفت دولت انگلیس کارنامه سیاهی نزد مردم ایران داشته و به شدت مورد تنفر است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم گفت: همه ملت ایران از این حرکت دانشجویان حمایت می‌کنند و بسیج دانشجویی نیز این حرکت خودجوش را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه خواسته ما از دولت قطع رابطه کامل با دولت انگلستان است ابراز کرد: از وزارت امور خارجه و دولت ایران می‌خواهیم که خواسته ملت ایران را به وسیله برخورد قانونی تحقق بخشند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول