اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/با شعار استقامت و جهاد/

کاروان دانشجویان کفن‌پوش تبریزی به حرکت درآمد

خبرگزاری فارس: کاروان عزاداری "استقامت و جهاد" متشکل از هیئت‌های عزاداری دانشگاه‌های تبریز از مسجد دانشگاه تبریز همزمان با عاشورای حسینی به راه افتاده و اعلام کردند: تا پای جان در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحت علم ولایت استقامت و ایستادگی خواهند کرد.

کاروان دانشجویان کفن‌پوش تبریزی به حرکت درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز دانشجویان دانشگاه‌های تبریز پیش از ظهر امروز همزمان با روز عاشورای حسینی ضمن راه‌اندازی کاروان بزرگ "استقامت و جهاد"، از دانشگاه تبریز تا میدان ساعت عزاداری کرده و نماز ظهر عاشورا را همراه با سایر هیئت‌های عزاداری در تبریز به امامت آیت‌الله محسن مجتهدشبستری اقامه کردند.
این دسته عزاداری حسینی که مورد توجه مردم تبریز و عکاسان قرار گرفته بود، طبق سنتی که از چهار سال گذشته تاکنون در تبریز برگزار می‌شود، دانشجویان و هیئت‌های دانشجویی تبریزی به تأسی از قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به صورت خودجوش هر ساله در روز عاشورا گرد هم آمده و ضمن عزاداری از دانشگاه تبریز تا میدان ساعت، محل برگزاری نماز بزرگ ظهر عاشورای تبریز، حمایت خود را از مستضعفان جهان و نیز برائت خود را از یزیدیان زمان اعلام می‌کنند.
دانشجویان (پسر و دختر) عزادار در حالی که کفن پوشیده بودند و بر روی سینه‌هایشان منقوش به لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا خامنه‌ای بود توجه تمام عزاداران حسینی را به خود جلب کرده بودند و با شور و حال خاصی به عزاداری پرداختند.
دانشجویان در این حرکت با تاکید بر اینکه ملت ایران تا آخرین نفس برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و حفظ نظام در صحنه باقی می‌مانند، اعلام کردند: مردم مسلمان و به ویژه دانشجویان در حوادث اخیر ثابت کردند که در برابر نغمه‌های شوم مخالفان سکوت نمی‌کنند.
علی مهتدی مسئول هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشجویان و هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز امسال دو پیام محوری را برای حرکت خود انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: امسال با توجه به فشارهای اخیر غرب در قالب تحریم، تهدید به حمله، تهدید به ترور، دانشجویان ضمن عزاداری و سوگواری برای شهدای کربلا، به استکبار جهانی اعلام کردند تا پای جان در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحت علم ولایت استقامت و ایستادگی خواهند کرد.
وی افزود: همچنین امسال با توجه به وقایع اخیر کشور جمهوری آذربایجان و اقدامات ضد اسلامی مجلس و دولت این کشور در تصویب قوانین ضد اسلامی و تحت فشار قرار دادن مسلمانان این کشور مسلمان، دانشجویان تبریزی امسال حمایت خود را از مسلمانان جمهوری آذربایجان اعلام و دعوت آنها به جهاد مقابل قانون منع حجاب و قانون منع تبلیغ اسلام کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول