اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی مطرح کرد:

محدودیت‌های ترافیکی عاشورا در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان شمالی محدودیت‌های ترافیکی عاشورا در این استان را تشریح کرد.

محدودیت‌های ترافیکی عاشورا در خراسان شمالی
صفوة‌الله امام‌وردی محمدی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خطاب به مردم عزادار اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده مراسم روز عاشورا در بجنورد در امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) برگزار می‌شود، از این رو در این روز محدودیت‌های توقف و تردد وسائط نقلیه از ساعت شش صبح اعمال می‌شود.
وی افزود: بر همین اساس تردد وسائط نقلیه در میادین شهید، کارگر، چهار راه شهدا، میدان دفاع مقدس و مسیرهای منتهی به این معابر ممنوع است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین با اشاره به ممنوعیت تردد در مسیرهای امام‌زادگان و هسته‌های مرکزی شهرهای این استان از عموم مردم عزادار درخواست کرد تا به منظور تسهیل در رفت و آمد هیئت‌ها نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.
وی شمار پلیس‌یاران محرم سازماندهی شده در سال جاری در هیئت‌های عزاداری را بالغ بر 400 پلیس‌یار عنوان کرد و گفت: آموزش‌های لازم به این پلیس یاران ارائه شده است.
این مسئول در فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اضافه کرد: این همیاران پلیس که در سطح این استان فعالیت دارند در نشست‌های مختلف شرکت و با وظایف خود آشنا شده و در اجرای مأموریت‌ها با پلیس همکاری می‌کنند.
محمدی همچنین بر تعامل و همکاری بیشتر مسئولان هیئت‌های مذهبی و همیاران محرم با مأموران انتظامی در ارتباط با رعایت مسیر حرکت هیئت‌‌ها و دسته‌های عزاداری و همچنین زمان آغاز و پایان عزاداری اباعبدالله الحسین در روز عاشورا تاکید کرد.
وی با بیان اینکه برای توجیه مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز نشست‌های متعددی با حضور فرماندهان انتظامی استان برگزار شده است، گفت: در این نشست‌ها آسیب‌های مربوط به مداحی و ... نیز ارائه شد.
 فرمانده انتظامی خراسان شمالی استفاده نکردن از آلات موسیقی غیر متعارف مثل ارگ، ذبح نکردن حیوانات در خیابان‌ها و معابر به علت مسایل بهداشتی، استفاده نکردن از تمثال و تصاویر منسوب به ائمه اطهار و توجیه خودداری از علم‌کشی در هیئت‌ها را از رئوس برنامه‌های ارائه شده به پلیس‌یاران محرم و هیئت‌های عزاداری استان برشمرد.
محمدی در ادامه با تاکید بر ممنوعیت قمه‌زنی در روز عاشورا تصریح کرد: پلیس خراسان شمالی با قمه‌زنی برخورد جدی می‌کند.
وی اظهار داشت: البته با اقدامات فرهنگی که در سال‌های اخیر انجام شده قمه‌زنی تا حدود زیادی در استان منسوخ شده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه قمه‌زنی بر اساس نظر فقها اقدامی انحرافی و با اصول اسلامی مغایرت دارد، یادآور شد: پلیس برای پیشگیری از این موضوع در روز عاشورا تدابیر لازم را به عمل آورده است.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول