اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عاشورای حسینی؛

مسیر حرکت دسته‌های عزاداری بوشهری مشخص شد

خبرگزاری فارس: مسیر حرکت هیئت‌‌های مذهبی و دستجات عزادار بوشهری در ایام عاشورای حسینی مشخص شد.

مسیر حرکت دسته‌های عزاداری بوشهری مشخص شد
به  گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر صبح امروز با حضور دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان، اعضای شورای هیئت‌های مذهبی و نمایندگان هیئت‌های مذهبی بوشهر جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام عاشورای حسینی شهر بوشهر در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در این جلسه با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی بر لزوم برنامه‌ریزی و فراهم کردن بستر برای حضور حداکثری مردم گفت: پتانسیل و ظرفیت هیئت‌های مذهبی بسیار بالاست و باید از این ظرفیت در راستای احیای معروفات و جلوگیری از منکرات در جامعه بهره لازم گرفته شود.
حامد فکوری با بیان اینکه شور حسینی باید توام با شعور حسینی باشد، لزوم استفاده از مداحان شاخص و استفاده بهینه از مساجد در ارتباط مبارزه با جنگ نرم را تأکید کرد.
وی بر انجام وظایف هیئت‌ها در برگزاری بهتر مراسم عزاداری اباعبدالله و تلاش در زمینه شناخت فلسفه شهادت امام حسین (ع) و شناساندن صحیح آن به مردم مطالبی را بیان داشت و افزود: برگزاری مراسم عزاداری از ائمه اطهار علیهم‌السلام و به‌ ویژه امام سجاد (ع) به یادگار مانده و تا کنون حفظ شده و باید به بهترین نحو نیز به آیندگان انتقال یابد.
در این جلسه مقرر شد تجمع هیئت‌های مذهبی و کاروان سوگواری با حضور مسئولان و روحانیون و مردم ولایتمدار بوشهر در روز عاشورای حسینی  راس ساعت 9:30 به سمت مصلای جمعه برگزار شود.
در این مراسم نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر اقامه می‌شود.
انتهای پیام/ک30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول