اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی؛

کردها و سنی‌‌نشینان خلخال آیین عزاداری برپا کردند

خبرگزاری فارس: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مردم کرد و سنی‌نشینان شهرستان خلخال آیین عزاداری باشکوهی را برپا کردند.

کردها و سنی‌‌نشینان خلخال آیین عزاداری برپا کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل کردنشینان و سنی‌نشینان بخش‌های تابعه شهرستان خلخال طبق سنت دیرینه در روز هشتم ماه محرم با به راه انداختن دستجات عزاداری در ظهر این روز به عزاداری مشغول می‌شوند که این برنامه امسال نیز به همت اهالی کردنشین روستاهای خلخال با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.
در این مراسم که پیش از ظهر امروز با محوریت روستاهای مصطفی‌لو و اوجاقاز علیا در مسجد پنج تن آل عبا برگزار شد، امام جمعه شهرستان خلخال در سخنانی بزرگ‌ترین پیام و آموزه عزاداری سید‌الشهدا را تقویت وحدت و همدلی جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های عزاداری ماه محرم این است که همه بدون توجه به رنگ، نژاد، قوم و قبیله خاص به صحنه می‌آیند و یک رنگ و متحد در عزای سید و سالار خود امام حسین (ع) بر سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.
حجت‌الاسلام امیر رشتبری سنی‌نشینان و کردنشینان این منطقه را از جمله با شرافت‌ترین و عزیز‌ترین اقشار همسو با آرمان و اهداف نظام اسلامی و انقلاب اعلام کرد و گفت: نقطه شور آفرین برگزاری این محافل آن است که همه عزاداران زیر یک بیرق و پرچم متحد به نام عزای حسین بر سر و سینه می‌زنند و به مقام نبی مکرم اسلام شهادت فرزندش را تسلیت می‌گویند.
وی به سابقه طولانی عزاداری سنی‌نشینان و کردنشینان شهرستان خلخال اشاره کرد و ابراز داشت: نجابت اهالی سبب شده است تا آنها با معرفت و عشق مضاعف در صحنه عزاداری سید‌الشهدا حاضر باشند و یاد و نام بزرگ پرچمدار عزت و شرف را گرامی بدارند.
این مسئول هرگونه انحراف و آسیب در عزاداری ماه محرم در این منطقه را رد کرد و افزود: عزاداری سنتی مردم این منطقه سال‌هاست که با برجستگی‌های خاص و عمق عشق و دلدادگی برگزار می‌شود و همه ساله بر شور و حرارت آیین‌ها افزوده می‌شود.
امام جمعه خلخال همچنین در مراسم بزرگداشت یادمان 11 شهید والامقام روستای بفراجرد خلخال، اظهار داشت: شهدای غرور آفرین ما پیروان حقیقی شهیدان کربلا هستند و راه آنها را با شایستگی دنبال می‌کنند.
رشتبری با بیان اینکه خط سرخ حسینی مسیر عزت‌بخش و تداوم بخش انقلاب اسلامی و رسیدن به آرمان‌های واقعی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی انقلابی برگرفته از نهضت عاشورا و جوانان آن درس آموخته مکتبی امام حسین (ع) هستند که در هشت سال دفاع مقدس در اوج مظلومیت بزرگ‌ترین افتخارات را به دست آوردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم معنوی که جمع کثیری از مردم حضور داشتند مداحان اهل بیت در مدح شهدای کربلا و انقلاب اسلامی مداحی کرده و یاد و خاطره شهیدان گرامی داشته شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول