اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی نیشابور:

رفتار موهن در عزاداری‌ها زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمنان است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی نیشابور با اشاره به ممنوعیت قمه‌زنی گفت: رفتارهای موهن در عزاداری‌ها زمینه را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند.

رفتار موهن در عزاداری‌ها زمینه‌ساز سوءاستفاده دشمنان است
محمدحسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: استکبار جهانی برای تضعیف عزاداری‌های حسینی می‌خواهد رفتارهای منافی با شخصیت امام حسین (ع) و بدعت‌ها را وارد عزاداری و سوگواری ایام محرم کند.
وی ادامه داد: دشمنان با استناد به صحنه‌های قمه‌زنی، حمل علامت‌ها و صلیب‌های سنگین، مسلمانان را متهم به خشنونت، خرافه‌گرایی کرده و درصدد تضعیف و سست کردن پایه‌های مذهب تشیع و مسلمانان هستند.
وی با بیان اینکه عزاداری‌ها باید در شأن و منزلت اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار شود، عنوان داشت: مسئولان هیئت‌ها از رفتار و اعمال ناصحیح برخی عزاداران در هیئت خود جلوگیری کرده و ضمن هماهنگی کامل با ماموران پلیس به توصیه‌ها و تذکرات ماموران انتظامی به امور انضباطی و ترافیکی توجه کنند.
امیری تصریح کرد: مسئولان هیئت‌ها به توصیه‌های علما و مراجع تقلید در نحوه برگزاری آیین عزاداری توجه کنند و اجازه ندهند رفتارهای خرافی و اعمال موهن‌آمیز مانند حمل تمثال غیر واقعی، استفاده از آلات و ادوات غیرمتعارف، قمه‌زنی و امثال آن با عزاداری آمیخته شود و در صورت بروز هرگونه مشکل ضمن پرهیز از ایجاد درگیری و تنش مراتب را از طریق ماموران انتظامی پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: در ضمن مرکز پلیس 110 فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو و آماده خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول