اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

درس ولایت‌پذیری را باید از حضرت عباس (ع) بیاموزیم

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید درس ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی فقیه را از حضرت عباس (ع) یاد بگیریم چرا که ایشان هیچگاه از امام زمان خود نافرمانی نکرد.

درس ولایت‌پذیری را باید از حضرت عباس (ع) بیاموزیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با بیان اینکه حضرت عباس (ع) دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است، اظهار داشت: این شخصیت والا هیچگاه خود را همتراز امام حسین (ع) و فرزندان حضرت زهرا (س) ندید و همیشه به این بزرگواران احترام می‌گذاشت.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) و حضرت زینب(س) نیز علاقه بسیاری به حضرت عباس (ع) داشتند، بیان داشت: در واقعه کربلا وجود مبارک حضرت عباس (ع) برای خاندان اهل‌بیت (ع) باعث دلگرمی بود دشمنان نیز از این شخصیت بزرگ در هراس بودند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زندگی حضرت عباس(ع) درس‌های بسیار زیادی برای ما به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: بزرگترین درسی که ما از این شخصیت عظیم می‌توانیم فرا بگیریم درس ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری از امام زمان و ولی خود است.
وی گفت: حضرت عباس (ع) هیچگاه از دستورات امام حسین(ع) سرپیچی نکرد و حتی در روز عاشورا زمانی که اجازه میدان می‌خواست و امام حسین(ع) به او فرمود که ابتدا برای فرزندان آب بیاورد این شخصیت بزرگ بدون هیچگونه درنگی از فرمان ولی خود اطاعت کرد.
توکل با بیان اینکه نپذیرفتن امان‌نامه دشمنان نیز یکی دیگر از درس‌های ولایت‌پذیری حضرت عباس(ع) برای ما است که با وجود اینکه از شهادت خود با خبر بود ولی حاضر نشد امام زمان خود را تنها بگذارد و جان خود را نجات دهد.
وی با بیان اینکه ما نیز باید درس تبعیت از ولی فقیه را از حضرت عباس (ع) فرا بگیریم، خاطرنشان کرد: ما انقلاب اسلامی را به آسانی به ‌دست نیاورده‌ایم که به آسانی از دست بدهیم و اجازه نمی‌دهیم کسی نگاه چپ به انقلاب اسلامی داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما همیشه پشتیبان ولی فقیه خود خواهیم بود، تصریح کرد: ما همیشه پیرو مقام معظم رهبری خواهیم بود و فرامین و دستورات ایشان را اجرا خواهیم کرد و با هرکسی که در مقابل ایشان بایستد مبارزه می‌کنیم.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول