اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی:

لبیک به امر ولایت مهم‌ترین پیام عاشوراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: لبیک به امر ولایت مهم‌ترین پیام عاشوراست.

لبیک به امر ولایت مهم‌ترین پیام عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی، علی داننده در جمع هنرمندان تبریز با اشاره به اینکه ولایت فقیه نقطه اتکای اعتقادات و باورهای دینی و مرکز ثقل نظام اسلامی است، اظهار کرد: مشتاقان سیره انسان‌ساز امام حسین (ع) باید با تاسی از آموزه‌های فرهنگ زلال حسینی و با تمسک به رویکرد دینی و ولایی نهضت عظیم عاشورا همواره در مسیر تبعیت از ولایت گام بردارند.
وی افزود: شخصیت والای امام حسین (ع) دارای ابعاد گسترده‌ای است و اهداف متعالی او باید همواره مورد توجه و چراغ راه فرهیختگان و اصحاب فضل و فرهنگ باشد.
داننده با اشاره به برنامه‌های انجام گرفته توسط اداره کل ارشاد استان در خصوص ترویج فرهنگ ناب حسینی گفت: در راستای معرفی چهره‌های نامدار و پیشکسوتان هنر و فرهنگ حسینی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) را در رشته‌های مختلف ادبی و هنری برگزار کرد و طی آن از پنج تن از پیرغلامان، فعالان و پیشکسوتان شامل "فیروز زیرک‌کار" مداح، "مقصود پوررادی" مداح، "حسین حسنی افشرد" شاعر، "سید مسعود نقیب" شاعر و پژوهشگر و "عزیزپور" مداح تجلیل شد.
وی برگزاری نمایشگاه و مسابقه عکس محرم، شب شعر عاشورا،‌ نمایشگاه کتاب محرم، مسابقه کتابخوانی و اجرای عمومی نمایش با موضوع محرم در تبریز و شهرستان‌های استان را از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره کل در ایام محرم دانست.
داننده با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های ایام محرم باید مبتنی بر ارزش‌های ناب اسلامی و منابع صحیح تاریخی باشد، تاکید کرد: برای اینکه عزاداری‌ها پرشکوه و با عظمت و در شأن مقام ارجمند حضرت سیدالشهدا (ع) باشد باید به عمق این ماجرا توجه کنیم و اهداف آن را با جان و دل درک کرده تلاش کنیم خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم در همان مسیر باشد.
وی افزود: ارائه اطلاعات صحیح و دقیق در رابطه با فلسفه نهضت عظیم امام حسین (ع) رسالت سنگینی است که بخشی از آن را هنرمندان بر عهده دارند و باید با هوشیاری به رسالت خود عمل کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول