اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

گام برداشتن در مسیر ولایت سعادت را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر کس در مسیر ولی‌فقیه قرار گرفته و به ولی خود اطمینان داشته باشد به سعادت می‌رسد.

گام برداشتن در مسیر ولایت سعادت را به همراه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام نظری در مراسم نخستین سالگرد شهادت مجید شهریاری، اظهار داشت: این مجلس به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید شهریاری دانشمند بزرگ هسته‌ای کشور برگزار شده است، تا ارادت استان زنجان را به این شهید گرانمایه بیان کند. 
وی با بیان اینکه در فرهنگ دینی شهادت در معنای خاصی به کار می‌رود، افزود: در نثر صریح قرآن نیز به امر شهید و شهادت پرداخته شده و از آن به عنوان زنده‌ای که عالم و قادر است، نام برده می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهیدان زنده‌اند و از درگاه خداوند متعال روزی خورده و متصل به نام حی خداوند متعال بوده و زندگی خود را از این حی لایزال می‌گیرند.
 وی ادامه داد: چون خداوند متعال حی است و هر حیی قادر و عالم است، پس شهیدان نیز در عین زنده بودن قادر و عالم هستند و به خداوند متعال متصل هستند.
 حجت‌الاسلام نظری بیان داشت: هر قطره خون شهید پیامی را برای جامعه داشته و زنده شدن انسان‌ها به عنوان نخستین پیام شهیدان است که در جامعه ساری و جاری می‌شود. 
وی افزود: نظر شهید به وجه‌الله اتصال او به دریای الهی است که در آن معرفت یافته و ضروری است در جامعه تبیین شود.
این استاد حوزه و دانشگاه عظمت خانواده‌های شهیدان را در وصل شهید به دریای الهی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی را با واژه شهادت آشنا کرد و به جامعه روحی دوباره بخشید.
وی اظهار داشت: انسان با توجه به ظرفیتی که در وجود او است به قدری می‌تواند این ظرفیت را افزایش دهد که به درجه رفیع شهادت رسیده و نظر به وجه‌الله کند.
حجت‌الاسلام نظری یادآور شد: اگر دل مشغولی‌های زندگی انسان را به سوی خود جلب نکرده و ظرفیت انسان به گونه‌ای پرورش یابد که به درجه رفیع شهادت نائل شود آن زندگی الهی و مرگ آن انسان نیز الهی است.
 وی خاطرنشان کرد: شهید در بعد فردی انسان را متوجه ظرفیت‌های وجودی و نظر به وجه‌الله، عالم و قادر بودن می‌کند و در بعد اجتماعی سعادت جامعه را در ولایت فقیه و دست در دست ولی‌الله قرار دادن برای رسیدن به سعادت واقعی معرفی می‌کند.
این استاد حوزه و دانشگاه اطاعت از ولی‌فقیه را پیام شهیدان عنوان کرد و بیان داشت: هر کس در مسیر ولی‌فقیه قرار گرفته و به ولی خود اطمینان داشته باشد به سعادت می‌رسد.
وی گفت: دومین پیام شهید پاک اندیشی و درست فکر کردن است که اگر کسی به ولی زمان خود توجه نکند، دچار آلودگی‌های زیادی شده و زندگی وی تباه می‌شود.
حجت‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه شهید مقاومت و ایستادگی در برابر اعتقادات را به جامعه یاد می‌دهد، افزود: مقاومت و پایداری در برابر اعتقادات به حق موجب رسیدن به جایگاه شهادت می‌شود.
وی یادآور شد: هر کس که به مانند شهید در برابر اعتقادات راستین خود که از نص صریح قرآن سرچشمه می‌گیرد، مقاومت کرده و به تکلیف خود به خوبی عمل کند، حزن و خوف نداشته و خداوند متعال با اوست.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ملت ایران استراتژی مقاومت را از امام خمینی (ره) فرا گرفته و با جان و دل از اعتقادات خود دفاع می‌کنند، افزود: نسل‌های دوران دفاع مقدس این استراتژی را به خوبی به نسل‌های بعدی جامعه آموخته و اثبات کرده‌اند که مقاومت در برابر ظلم و جور و ستم موجب سعادت جامعه بشری می‌شود.
وی تصریح کرد: ایادی استکبار جهانی معنی مقاومت مردم ایران را باید به خوبی درک کنند، چرا که توطئه‌های مختلف آنان با استفاده از همین استراتژی در طول 32 سال گذشته خنثی شده است.
 حجت‌الاسلام نظری بیان داشت: اگر چه باز کردن پرونده‌های مختلف حقوق بشر، هسته‌ای و تروریسم از راهکارهای ایادی استکبار برای شکستن مقاومت ملت ایران است، اما شهادت دانشمندان علمی همچون شهید شهریاری بر ادامه مقاومت تاکید داشته و جوانان این مرز و بوم با ادامه راه شهید شهریاری نمی‌گذارند، برنامه‌های استکباری در کشور اجرایی شود.
وی متذکر شد: اگر هنوز نسل شلمچه و فکه هستیم به برکت نسل جدید، فهیم و آگاهی است که عظمت راه را دریافته و همچنان برای آبیاری درخت تنومند انقلاب خون خود را هدیه می‌هند.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: افتخار مبارزه با استکبار جهانی از دوران دفاع مقدس آغاز شده و ظرفیت کشور با شهادت شهریاری‌ها تهی نمی‌شود، چرا که شهریاری هزاران شهریاری بزرگ را تحویل جامعه اسلامی داده است که در راستای ایستادگی در برابر اعتقادات و باورهای دینی خود جان خود را فدای کشور می‌کنند.
وی با بیان اینکه دشمن با ترور شهید شهریاری می‌خواست نسل فیزیک هسته‌ای کشور را منقطع کند، افزود: اما دشمن نمی‌دانست خون شهید شهریاری رسانه‌ای شده و در جامعه جهانی نام ایران را بلند آوازه کرده است.
حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی استراتژی مقاومت را به ملت به خوبی یاد داده و از نفس شهید شهریاری هزاران شهریاری تحویل نظام شده است.
وی یادآور شد: شهادت شهید شهریاری به علم فیزیک هسته‌ای کشور جهت داده و بر نظریه کسانی که ناسازگاری دین و علم را مطرح می‌کردند، خط بطلان کشیده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول