اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

زنان وارد عرصه مبارزه با بدحجابی شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بدحجابی یکی از مشکلات اجتماعی به شمار می‌رود که همه متدینان دغدغه و نگرانی‌اش را دارند و زنان جامعه برای این موضوع باید وارد میدان شوند، موعظه و نصیحت کنند.

زنان وارد عرصه مبارزه با بدحجابی شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی ‌در جمع عزاداران حسینی در حسینیه ثارالله کرمان اظهار کرد: یکی از مباحث شایسته الگوبرداری در جریان شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) اخلاق است.
وی با بیان اینکه تاکنون به صورت تحلیلی و گسترده به بحث اخلاق در واقعه کربلا پرداخته نشده است، افزود: در کتاب‌های علمای بزرگ اخلاق را در خلقیات و سلوک نفسانی خلاصه کرده‌اند.
خاتمی با بیان اینکه اخلاق با توجه به کاربرد آن در حوزه‌های مختلف قابل تفسیر است، بیان کرد: اخلاق در سه حیطه کیفیت ارتباط انسان با خدا، کیفیت ارتباط انسان با خود و کیفیت ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است.
وی عنوان کرد: عناصری مانند توکل بر خدا، محبت خداوند، استغفار و... در بخش کیفیت ارتباط انسان با خداوند، زهد و شجاعت در بخش کیفیت ارتباط انسان با خود و حسن سلک اجتماعی در برخورد با دیگر انسان‌ها است.
خاتمی نهضت سیدالشهداء (ع) را از آغاز تا شهادت دارای عناصری عنوان کرد که امروزه نیاز جامعه است و تصریح کرد: صداقت، صراحت و شفافیت در سراسر حرکت امام حسین (ع) نمود دارد.
وی با بیان اینکه صداقت در زندگی اجتماعی عنصری کلیدی است، خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست و روابط دولت و ملت نیز، صداقت عنصر کلیدی است.
خاتمی گفت: کسانی که مسئولان را متهم می‌کنند که همه آمارهای آن‌ها دروغ است، اتهام نادرستی است، خدا از اینگونه اتهامات راضی نیست.
وی اظهار کرد: اینکه یک مجموعه شبانه‌روز خدمت کند و بعد کسانی آن را دروغ بدانند، صحیح نیست، از سوی دیگر اینکه بگویم هرچه بیان می‌شود،‌ بدون خدشه‌دار است نیز معتقد نیستم.
خاتمی بیان کرد: من به عنوان طلبه دلسوز نظام و انقلاب و کسی که دوست دارد در خدمت این نظام باشد و پرچم اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا برافراشته، به مسئولان توصیه می‌کنم در ارائه آمارها دقت داشته باشند و چند بار بررسی و ارزیابی کنند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: درس اخلاقی که از نهضت امام حسین (ع) باید گرفت، عنصر صداقت، صراحت و شفافیت در حرکت مقدس است.
وی بحث دوم اخلاقی در قیام امام حسین (ع) را سوز هدایت در زندگی اجتماعی عنوان کرد و افزود: قدم به قدم این قیام سیدالشهداء (ع) دغدغه هدایت دارد.
خاتمی تصریح کرد: سوز هدایت ویژگی همه انبیاء است و در این راه تمام تلاش خود را به کار برده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: سوز هدایت از مصادیق جهاد فی‌سبیل‌الله است،‌ جهاد به معنای تلاش مقدس دینی است.
وی با بیان اینکه بدحجابی یکی از مشکلات اجتماعی به شمار می‌رود که همه متدینان دغدغه و نگرانی‌اش را دارند، عنوان کرد: زنان جامعه برای این موضوع باید وارد میدان شوند، موعظه و نصیحت کنند.
خاتمی تصریح کرد: تعداد بسیاری که اکنون در جامعه حجاب را رعایت نمی‌کنند، نسبت به این موضوع آگاهی ندارند.
وی نقش معلمان و مربیان برای آگاه کردن جامعه نسبت به حجاب را بسیار مؤثر دانست و با اشاره به نقش موعظه و تأثیرگذاری این امر بر جامعه گفت: در روز عاشورا سیدالشهداء (ع) و یاران ایشان حداقل هشت بار دشمن را موعظه کردند و این امر هم بسیار تأثیرگذار بود، زیرا تعدادی از سپاه دشمن به امام حسین (ع) و یاران وی پیوستند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول