اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

بدحجابی جامعه را به التهاب می‌کشاند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان با اشاره به رواج مسئله بد حجابی در جامعه افزود: بدحجابی جامعه را به التهاب کشانده و آن را از مسیر اصلی منحرف می‌کند.

بدحجابی جامعه را به التهاب می‌کشاند
حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دارای احکام و شرایط خاصی به عنوان وظیفه‌ای اسلامی و انسانی است. 
وی ادامه داد: در هر جامعه‌ای که همه مردم خود را مکلف می‌دانند در معروفاتی که ترک می‌شود و منکراتی که رایج می‌شوند نهی و امر کنند، امنیت بیشتری حاکم می‌شود. 
امام جمعه موقت زنجان بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر طبق احکام دین مقدس اسلام تاکید کرد و افزود: گرچه برخی از منکرات به جامعه صدمه‌ای نمی‌زند، اما دستور قانون و شرع اسلام است که باید هر کس بنا بر وظیفه انسانی خود از بروز آن در جامعه جلوگیری کند. 
وی بیان داشت: هرگاه در جامعه‌ای امری آن جامعه را تهدید کرده و یا جامعه را به التهاب می‌کشاند در هر زمانی انسان مکلف به جلوگیری از بروز آن تهدید است. 
فرجی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر وجوب شرعی است که باید همه انسان‌ها همانگونه که نماز می‌خوانند و عبادات خود را به جای می‌آوردند در برابر آن به تکلیف خود عمل کنند. 
وی با اشاره به برخی مسائل اجتماعی فراگیر در جامعه که می‌توان جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: باید از بروز برخی مسائل اجتماعی جلوگیری شود. 
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به رواج مسئله بد حجابی در جامعه افزود: بدحجابی جامعه را به التهاب کشانده و آن را از مسیر اصلی منحرف می‌کند و آثار تخریبی داشته و همه وظیفه دارند نسبت به رعایت آن توجه کنند. 
وی گفت: گسترش یک فرهنگ غلط حتی از نوع غیر الهی و غیر دینی که آثار تخریبی برای جامعه دارد جایز نیست. 
فرجی با اشاره به بروز 8 هزار تصادف جاده‌ای در جاده‌های کشور و کشته شدن 23 هزار نفر در این تصادفات، افزود: تنها 3 هزار راننده متخلف موجب بروز چنین مسائلی در جامعه می‌شوند. 
وی ادامه داد: اگر به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه شده و همه در قبال اطلاعت از قانون خود را مکلف بدانند چنین حوادث ناگواری به وجود نمی‌آید. 
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار کمرنگ است، افزود: اگر هر فردی خطرات ناشی از عدم توجه به معروفات و ترویج منکرات را در جامعه به خوبی درک کند جامعه به سوی سعادت رهنمون می‌شود. 
وی بر ضرورت حذف آثار قانون‌گریزی در جامعه تاکید و یادآور شد: در صورت حذف آثار قانون‌گریزی خطرات کمتری جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول