اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

تاسوعا و عاشورا تضمین‌کننده انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی و زنده نگه داشتن قیام ابا عبدالله الحسین (ع) تضمین‌کننده انقلاب اسلامی و بالاترین پشتوانه آن است.

تاسوعا و عاشورا تضمین‌کننده انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی ظهر امروز در نشست با فعالان خبری شهرستان پلدختر اظهار کرد: اسلام در طول تاریخ با عاشورا و تاسوعا حفظ شده است و هیئت‌های مذهبی در زمینه هدفمندی و غنی‌سازی کیفی و محتوایی آیین‌ها و برنامه‌های تاسوعا و عاشورا گام بردارند.
وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای در خصوص ترویج شعائر دینی در جامعه صورت گرفت و مردم ایران اسلامی ثابت کردند، که از آیین‌ها و مراسم‌های مختلف مذهبی و دینی استقبال می‌کنند و شرکت پرشکوه آنان در آیین‌های مذهبی از جمله دعای ندبه و اعتکاف حاکی از این مدعاست.
وی افزود: امام حسین (ع) در حقیقت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این قیام با نثار خون خود در حقیقت راه درست زندگی کردن را به بشریت آموخت.
فرماندار پلدختر عنوان کرد: مسیر، راه و فرهنگ حسین (ع) را باید در جامعه طی طریق کنیم، همانگونه که در 32 سال گذشته ملت ایران اسلامی این مسیر را طی کردند و دهه محرم دهه آشنایی با معارف خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که توجه به فلسفه تاسوعا و عاشورا و انتقال مفاهیم این رخداد مهم در جامعه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته باشد.
رشیدی عدم اطاعت از رسول خدا (ص) و فرامین الهی،  شناخت حق از باطل و عدم شناخت جریان‌های روز و عافیت طلبی، دنیاطلبی و سهم‌خواهی را از مهم‌ترین عوامل  شکل‌گیری واقعه جاودان عاشورا عنوان کرد.
فرماندار پلدختر گفت: اگر چه به واسطه ارادت و عشق و اعتقاد به مکتب حسینی و فرهنگ ناب علوی در این ایام عزادار و در سوگ فرزند زهرا (س) همه نالان هستیم، اما قطعاً و به طور یقین یکی از وظایف شیعیان حضرت سید الشهداء(ع) درس گرفتن از مکتب عاشورا و حسین (ع) است.
رشیدی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این ماه‌های به دلیل برگزاری جلسات مختلف مذهبی در آن‌ها فرصت خوبی جهت اشاعه نکات مختلف دینی را به وجود می‌آورد.
وی افزود: باید روحیه حماسی و معنوی و پایبند بودن بر اصول و ارزش‌ها را در هر شرایط سرلوحه کار خود قرار دهیم و جذابیت خاص مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی نزد مردم  دلیل بر ارتباط فطرت انسان‌ها با فرهنگ تاسوعا و عاشورا است.
رشیدی اظهار کرد: باید مراسم تاسوعا و عاشورا امسال به مراتب بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود، زیرا پاسداشت قیام خونین عاشورا و نهضت حسینی از جمله افتخارات مردم کشور است و هیئت‌ها نسبت به غنابخشی فکری و محتوایی مجالس و مراسم سوگواری در زمینه ارتقای تعمیق بصیرت و معرفت اقشار و آحاد جامعه درباره فلسفه، عمق و ابعاد حماسه حسینی و مقابله با تحریفات و اکاذیب پدید آمده در این زمینه گام بردارند.
فرماندار پلدختر خواستار برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و مراسم‌های  مختلف در این ایام شد و با تأکید بر اینکه، باید امروز امت و جهان اسلام در ادامه این حرکت ارزشمند الهی تلاش کنند، گفت: اگر امروز بصیرت و معرفت حسینی و درس‌های گرفته شده از مکتب حسینی نباشد چه بسا ما هم به خطا برویم و نتوانیم مکتب حسین را یاری کنیم، زیرا دشمنان از رشد بیداری جهان اسلام به تاسی از فرهنگ عاشورا واهمه دارند و می‌کوشند تا زمینه انحرافات فرهنگ غنی اسلام را فراهم آورند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول