اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:

همکاری بیش از 2 هزار رابط امنیتی با نیروی انتظامی در ایام محرم

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قم گفت: امسال 2 هزار و 500 رابط و همیار پلیس در هیئت‌‌های مذهبی با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

همکاری بیش از 2 هزار رابط امنیتی با نیروی انتظامی در ایام محرم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی توکلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی استان قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ماه محرم در نظام اسلامی یک فرصت محسوب می‌شود، فرصتی که می‌توان از آن برای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده کرد و در مجالس و تکایا جوانان و خانواده‌ها را نسبت به آسیب‌های اجتماعی آگاه ساخت.
وی افزود: نیروی انتظامی استان قم در راستای تامین نظم و امنیت و به منظور باشکوه برگزار شدن مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، آمادگی خود را با اجرای طرح‌های انتظامی ترافیکی انجام می‌دهد.
توکلی ادامه داد: تامین نظم و امنیت وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است اما این امر در ماه محرم به دلیل حرکت دسته‌ها و تعدد مراسم سوگواری با مشارکت همه‌جانبه مردم محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح همیاران پلیس در سال گذشته موفق بوده است، خاطرنشان کرد: امسال دو هزار و 500 رابط و همیار پلیس در هیئت‌‌های مذهبی با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند که از این تعداد هزار و 800 نفر از آنها از رابطین سال گذشته هستند.
 فرمانده انتظامی استان قم ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با هیئت‌‌ها و دسته‌های عزاداری، مشکل ترافیکی در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی وجود نخواهد داشت تا مردم بتوانند از فضای شهر قم به خوبی استفاده نمایند.
وی اذعان کرد: از آنجا که شهر قم شهری زائر‌پذیر است و در این ایام نیز از شهرهای مختلف وارد  استان قم می‌شوند، تدابیری اتخاذ شده که تنها اطراف حرم مطهر در محدوده ترافیکی باشد.
توکلی در خصوص مسیرهای حرکت دسته‌ها و زائران اظهار داشت: مسیرهای حرکت به سمت حرم حضرت معصومه (س) تغییری نداشته و نظم انتظامی تنها به دلیل کم کردن حجم ترافیکی به مسیرهای تعیین شده اعمال شده است.
وی افزود: حرم مطهر تا چهارراه شهدا، سه‌راه بازار تا خیابان آذر، خیابان آذر، محدوده پل علیخانی و عمار یاسر جزو مسیرهایی هستند که در طرح ترافیکی قرار دارند.
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به هیئت‌هایی که از سمت نیروگاه به طرف حرم مطهر حرکت می‌کنند، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، هیئت‌هایی که در این مسیر حرکت دارند از طریق پل علیخانی وارد مسجد امام حسن عسگری(ع) شده و از همان مسیر وارد حرم و صحن عتیق می‌شوند.
توکلی یادآور شد: همچنین دستجاتی که از سمت خیابان آذر به سمت حرم در حرکت هستند، از مسیر میدان آستانه وارد صحن آیینه شده و از سمت غربی حرم خارج می‌شوند که این برنامه‌ریزی سبب عدم تداخل دستجات خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات رفاهی خوبی برای هیئت‌های عزادار در استان قم فراهم شده است، تصریح کرد: شرایط امنیتی کشور نیز بسیارمناسب است و تذکراتی توسط نیروی انتظامی و شورای هیئت‌ها داده شده تا مشکلی دور از شان این مراسم‌ها به وجود نیاید .
فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان ساخت: دستجات عزاداری باید در نوع، شکل و وسائل قابل استفاده در عزاداری‌ها نیز نقطه نظر مراجع و عالمان دینی را در نظر بگیرند تا دچار مشکل نشوند.
توکلی اظهار داشت: یک نفر مامور نیروی انتظامی در تمام هیئت‌های فعال استان با هماهنگی کامل وجود دارد.
وی عنوان کرد: سال گذشته هیچ مورد قمه‌زنی در استان گزارش نشده و با توجه به ممنوع بودن آن در صورت مشاهده با متخلفین برخورد خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی با هماهنگی شهرداری و نیروی انتظامی دائر می‌شوند، گفت: نیروی انتظامی هیچ دخالتی در نحوه برگزاری عزاداری‌ها ندارد و دستجات نیز با رعایت قوانین و برنامه‌ریزی‌های تعیین شده در برگزاری هر چه پرشورتر این مراسم همکاری لازم را خواهند داشت.
وی ادامه داد: هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در حد امکان از طبل‌های بزرگ غیر متعارف، علائم و شمایلی که موجب بسته شدن خیابان و ایجاد ترافیک می‌شود، خودداری کنند.
توکلی در پایان با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با عزاداران حسینی گفت: همکاری مردم با نیروی انتظامی سبب صیانت از این نهضت عظیم شده تا از اقداماتی که موجب وهن و یا بدعت این مراسم‌ها است، جلوگیری شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول