اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم:

نهضت عاشورا اسلام را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: قیام امام حسین(ع) بینش و بصیرتی را در امت اسلام زنده کرد که سبب بیمه شدن اسلام برای همیشه تاریخ شد.

نهضت عاشورا اسلام را بیمه کرد
حجت‌الاسلام سیدغلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: رسول خدا(ص) مصیبت مومنان در قتل امام حسین(ع) را به  حرارتی تشبیه کردند که تا ابد سرد نخواهد شد.
وی افزود: با توجه به این کلام حضرت رسول(ص) حرارت قیام اباعبدالله(ع) تا ابد در قلب مومنان جوشان و خروشان خواهد بود و منشا تحولات بزرگی در جامعه اسلامی خواهد شد.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم عنوان کرد: این حرارت همواره گرم، شعله‌ور، تناور و سبب تلالو جهان، بشریت و تاریخ خواهد بود.

* شعله‌های نهضت عاشورا موج آفرین است
وی ادامه داد: شعله‌های این حرکت روز‌به‌روز گرم‌تر و افزون‌تر می‌شود و نه تنها در طول تاریخ خاموش نشده بلکه حرکت آفرین و موج آفرین بوده است.
موسوی خاطرنشان کرد: تمام خیزش‌ها و حرکت‌های آزادیخواهانه جهان اسلام در طول تاریخ الهام گرفته از این حرکت بزرگ سید الشهدا(ع) بوده است.
وی بیان کرد: یکی از رموز ماندگاری در قیام حسینی این است که این قیام ریشه در تمام معارف و اعتقادات دینی دارد و الهی‌ترین جنبشی است که در تاریخ اتفاق افتاده و ماندگار شده است.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: این ماندگاری و الهی بودن قیام امام حسین(ع) سبب شده این حرکت هر روز نو شود و توده‌ای جدید از مردم جهان را به خود مشغول و متوجه سازد.
وی اظهار کرد: این قیام از آنجا که ارتباط مستقیمی با فطرت الهی انسان‌ها دارد، هر روز عده‌ای از مردم برای بهره‌گیری از پرتوی این نور به خیل مشتاقان این حرکت می‌پیوندند.

* اخلاص امام حسین(ع) سبب ماندگاری قیام عاشورا شد
موسوی ادامه داد: نکته دیگر در نهضت عاشورا، اخلاص امام حسین(ع) و یاران مجاهدش بود که سبب ماندگاری این قیام شد.
وی عنوان کرد: اخلاص در هر عملی وارد شود، آن عمل ماندگار شده و سبب خواهد شد که آن عمل در جامعه تاثیرگذار شود.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تصریح کرد: نکته دیگر این است که این قیام در راستای اجرای فرامین الهی انجام شد و برای خودنمایی، فساد، تباهی و خونریزی نبود.
وی اظهار کرد: امام حسین(ع) این قیام را به پا داشت تا احکام اسلامی برای همیشه ماندگار مانده و امت اسلام را از تباهی، فساد و دنیا‌طلبی نجات دهد.
موسوی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) قیام کرد تا ریشه ظلم و ستم در امت رسول خدا(ص) را بخشکاند افزود: ایشان هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر دانسته و این امر را در بالاترین سطح آن یعنی امر به معروف و نهی از منکر در سطح حاکمان جامعه می‌دیدند.
وی ادامه داد: نکته دیگر معنویت، اخلاص و عبودیت یاران امام حسین(ع) و همراهانشان بود که سبب جاری شدن نور الهی در هر ذره از خاک کربلا شد.

* نهضت عاشورا برگرفته از متن قرآن کریم است
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیام اباعبدالله فطرت الهی جامعه انسانی را بیدار کرد، گفت: حرکت عاشورا، یک حرکت برگرفته از متن قرآن کریم و عجین با معنویت و عبادت بود و مهلت گرفتن امام حسین(ع) برای نماز و عبادت در شب عاشورا نمونه‌ای از این موضوع است.
وی ادامه داد: در ظهر عاشورا نیز شاهد بودیم که در سخت‌ترین شرایط جنگی هم نماز توسط امام حسین(ع) و یارانش در وسط میدان جنگ برپاشد.
موسوی گفت: ریشه قیام امام حسین(ع) معنویت، عبادت و اخلاص در عمل و هدف بزرگ آن امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم، فساد و تباهی بود.
وی ادامه داد: از نظر ظاهری در قیام امام حسین(ع) ایشان و یارانشان همه به شهادت رسیدند اما در واقع علمی که در جریان این قیام اقامه شد تا ابد برای هر ملت آزادیخواهی راه نجات را مشخص کرد.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یاد حماسه شهدای کربلا همواره در قلب ملت‌ها خواهد ماند و این دشمنان ایشان هستند که تا ابد مورد نفرین مسلمانان، شیعیان و حتی پیروان دیگر ادیان خواهند بود.
وی افزود: امروز شاهد هستیم که قیام‌هایی با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران و به تاسی از قیام امام حسین(ع) در جهان شکل گرفته است.

* قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ زنده خواهد ماند
موسوی عنوان کرد: قیام اباعبدالله(ع) همواره در طول تاریخ زنده خواهد ماند همانطور که تا امروز هم دولت‌های ستمگر با وجود تلاش‌های بسیاری که داشته‌اند، نتوانسته‌اند خاطر ملت‌ها را از این قیام منحرف کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) با ارائه بینش و بصیرت دینی به امت اسلام و هدایت آنها برای نحوه مبارزه با ظلم و ستم، اسلام را برای همیشه تاریخ بیمه کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول