اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز همدان:

نماز ظهر عاشورا ماندگاری ابدی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا با وجود تهدیدات دشمن، با خلوص نیت و آرامش کامل به نماز ایستاد که همین موجب ماندگاری ابدی درس‌های عاشورایی شد.

نماز ظهر عاشورا ماندگاری ابدی دارد
حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌‌ حلم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان یکی از نکات حائز اهمیت در حرکت سیدالشهدا را توجه به نماز دانست و اظهار کرد: نماز سیدالشهدا (ع) در مقابل دشمنان نماد و الگویی از امر به معروف است که همه ما باید مدنظر داشته باشیم.
وی تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) برای اقامه نماز، ترویج زکات و گسترش امر به معروف و نهی از منکر استوار بود و خود امام نیز در شب تاسوعا بر این امر تأکید کردند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا اوج حرکت عظیم سیدالشهدا(ع) را نشان می‌دهد چراکه امام با رفتاری عملی به دشمنان نشان داد که تنها در مقابل پروردگار سر تعظیم فرود می‌آوریم.
وی اذعان کرد: امام حسین (ع) هنگامی که تیرهای بسیاری به سوی ایشان روانه می‌شد، با خلوص نیت و آرامش کامل به نماز ایستاده و این فریضه را به جماعت برپا کرد که همین موجب ماندگاری ابدی درس‌های عاشورایی شد.
حسنی ‌حلم اضافه کرد: در ظهر روز عاشورا همه آحاد مردم در همه جا و مکانی که هستند باید پس از عزاداری به همراه هیئت‌ها به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) به نماز بایستند و نماز اول وقت را الگوی خود قرار دهند.
وی در پایان بیان کرد: همچنان که پایه شکل‌گیری انقلاب اسلامی ما محرم و صفر بود، همچنان باید پیام‌های عاشورا نیز مورد دقت و عنایت قرار دهیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول