اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری اردبیل:

تکیه بر هنر عاشورایی دفع کننده آسیب‌های فرهنگی است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: تکیه بر هنر عاشورایی با مضامین و مفاهیم عالی دفع‌کننده بسیاری از آسیب‌های فرهنگی جامعه اسلامی ماست.

تکیه بر هنر عاشورایی دفع کننده آسیب‌های فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق در نشست هنرمندان و شاعران عاشورایی در اردبیل اظهار داشت: غنای هنر اصیل اسلامی به ویژه هنر عاشورایی به قدری والا و ارزشمند است که هنرمندان می‌توانند با تکیه بر این مفاهیم و مضامین آن آثاری ماندگار و همیشه پا برجا خلق کرده و به نمایش بگذارند.
وی گسترش فعالیت‌های هنری و دینی تاثیرگذار در میان مخاطبان و همچنین رونق دادن به این حوزه را مهم‌ترین راهکار در مقابله با ترفندها و شیطنت‌های حوزه فرهنگی و جنگ نرم دشمنان توصیف کرد و گفت: ما تنها زمانی می‌توانیم در خصوص این همه تهاجم گسترده و عزم جدی برای از بین بردن فرهنگ و اصالت اسلامی و دینی موفق عمل کنیم که همه نهادهای فرهنگی با نگاهی واقع‌بینانه و باز تحولات حوزه فرهنگ را زیر نظر داشته و به رونق آن کمک کنند.
سرپرست حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه ملت ایران در حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی کوتاه نمی‌آید، افزود: بهترین تصویر در این زمینه مقابله جانانه ملت ایران در جنگ هشت ساله با توسل به فرهنگ عاشورایی بود که هرگز به خود اجازه ندادند ذلت بیگانگان را پذیرفته و در داخل خاک ایران اسلامی زمین‌گیر شوند بلکه با توانی وصف‌ناپذیر به متجاوزان اجازه کوچک‌ترین تعرض را ندادند.
ناطق هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر را توجه به سرمایه‌های آینده و نسل‌های پیش رو توصیف کرد و ابراز داشت: هنرمندان متعهد ما امروز و با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگر مقابله با دشمن با تکیه بر مفاهیمی همچون غدیر، عاشورا و انتظار زیباترین و ماندگارترین آثار هنری و فرهنگی را خلق کرده و همیشه نیز مدافع آن بودند.
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مرکز با تولید آثاری مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی به مقابله با جنگ نرم پرداخته و همین روند را ادامه می‌دهند.
ناطق ادامه داد: حوزه هنری در این راستا به صورت جدی وارد عمل شده و با جذب هنرمندان جوانان آنان را آموزش می‌دهد چرا که پرورش جوانان و وصول آنها به فضایل اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و دینی را مقدم بر همه چیز می‌دانند.
وی کمبود منابع مالی را یکی از دلواپسی‌ها و نگرانی‌ها توصیف کرد و گفت: هر چند اعتبارات حوزه هنری استان اردبیل اندک است، اما با یک مدیریت درست بدون پول در حوزه فرهنگی می‌توان آثار ارزشمند و تاثیرگذار را تولید و از این طریق با مخاطب ارتباط برقرار کرد.
سرپرست حوزه هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود به دیدار و رایزنی‌های خود با مدیران ارشد استان و نهادهای فرهنگی اشاره کرده و آنها را رضایت‌بخش و امیدوار کننده در جبران کمبود اعتبارات و ارتقای آن در ماه‌های آینده دانست.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول