اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بازشناسی نهضت جنگل:

نهضت جنگل از انگلیس ضربه خورد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بازشناسی نهضت جنگل گفت: نهضت جنگل از توطئه‌های انگلیس ضربه خورد و این پیر استعمار پرورش دهنده خائنان به میرزا کوچک‌خان بود.

نهضت جنگل از انگلیس ضربه خورد
محمدحسن اصغرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نودمین سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی اظهار داشت: بزرگداشت میرزا کوچک‌خان و شناخت بزرگ‌منشی این مرد تاریخی بیش از آنکه به تشریفات و عکس و پوستر نیاز داشته باشد، نیازمند تحقیقات و بازخوانی ناگفته‌ها و دست‌های پشت پرده بیگانگان در ضربه زدن به این نهضت است.
وی با بیان اینکه دو کشور استعمارگر انگلیس و شوروی سابق با توطئه‌های خود بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به نهضت جنگل وارد کردند، افزود: روس‌ها و انگلیس‌ها مانند دو لبه یک قیچی می‌خواستند اسلام و ایران را قیچی کرده و از یکدیگر جدا کنند.
این مسئول با تاکید بر اینکه نهضت جنگل در مقایسه با مسائل امروز کشور نیاز به تحقیق و تفحص ویژه برای رونمایی از توطئه دشمنان خارجی دارد، ابراز داشت: تاکنون بیش از 105 کتاب درباره میرزا و نهضت جنگل به چاپ رسیده که نشان از بزرگی و آزادگی مرد جنگل دارد.
رئیس مرکز بازشناسی نهضت جنگل با بیان اینکه نباید نهضت جنگل را مصادره به مطلوب کرد، گفت: تاریخ نویسان حالت تشریفاتی به تاریخ ندهند و به دور از هرگونه خوش‌بینی و بدبینی واقع‌بین باشند و واقعیت‌ها را ثبت کنند.
وی میرزا کوچک خان جنگلی را جزو نخستین شهدای روحانی دانست و ادامه داد: افرادی که درباره میرزا در مجالس مربوط به او سخنرانی می‌کنند نیز باید مرامنامه او را مطالعه کنند و از نوع دیدگاه میرزا نسبت به روس و انگلیس آگاهی داشته باشند.
اصغرنیا به بیان تاریخ نهضت جنگل در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی اشاره و تصریح کرد: نویسندگان با تاریخ آن گونه که هست برخورد کنند و بیگانگان را به کودکان ایرانی بشناسانند یعنی تاریخ را طوری بیان نکنند که در ذهن کودکان ما نگرانی به وجود آید.
وی ابراز داشت: بیگانه، بیگانه است و همواره علیه ایران اسلامی توطئه‌هایی را در سر می‌پروراند، زیرا به فرموده امام راحل کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس همیشه به وحدت ایرانیان حسد می‌بردند و می‌خواستند که ما نباشیم.
این مسئول با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: در دوران جنگ تحمیلی شوروی سابق حتی به ما سیم خاردار نیز نمی‌فروخت، زیرا شکست ما از خواسته‌هایش بود.
رئیس مرکز بازشناسی نهضت جنگل با بیان اینکه کشور در وضعیت کنونی بیش از هر چیز نیازمند وحدت و یکپارچگی است، گفت: میرزا با محبت و متانت از بین جوانان یارگیری می‌کرد و برای اینکه توجه جوانان را به خود جلب کند با آنها کشتی گیله‌مردی می‌گرفت.
وی با اشاره به پخش دوباره سریال میرزا کوچک از شبکه باران، یادآور شد: تکرار سریال قدیمی میرزا کوچک‌خان بدون آنکه تحلیل شود، در شناخت نهضت جنگل موثر نیست.
اصغرنیا به تکرار حمله‌های انگلیس به پایگاه و مرکز تجمع نهضت در جنگل‌های گیلان اشاره کرد و گفت: سرمایه‌داران روسی و انگلیسی بزرگ‌ترین دشمنان میرزا کوچک خان بودند.
این مسئول با بیان اینکه رضاخان با استفاده از فرستادن کتاب مقدس قرآن دکتر حشمت را فریب داد و پس از تخلیه اطلاعاتی وی را اعدام کرد، متذکر شد: میرزا از دوستان ناآگاه، دشمنان خارجی و خائنان داخلی ضربه خورد.
رئیس مرکز بازشناسی نهضت جنگل انگلیس را پیر استعمار خواند و اضافه کرد: انگلیس پرورش دهنده لنین‌ها و گورباچف‌ها و خائنان به میرزا است.
وی دوست‌یابی و دشمن‌شناسی را بزرگ‌ترین درس نهضت جنگل عنوان کرد و ادامه داد: دین ما سراسر حب و دوستی است و ملت ایران با این اعتقاد با یکدیگر متحد و یکپارچه‌اند.
اصغرنیا به فرارسیدن فصل انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و اذعان داشت: باید با یکپارچگی دست دشمنان را در این راستا کوتاه کنیم زیرا در گذشته بارها از بیگانگان ضربه خورده‌ایم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول