اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه نودمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی؛

نمایشگاه نهضت جنگل در خانه میرزا گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه دایمی و تخصصی نهضت جنگل در آستانه نودمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در خانه میرزا گشایش یافت.

نمایشگاه نهضت جنگل در خانه میرزا گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر رشت پیش از ظهر امروز در جریان افتتاح نمایشگاه دایمی نهضت جنگل خانه میرزا در آستانه 11 آذر سالروز شهادت میرزا کوچک، اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ایجاد شده و در آن اسناد و آثار میرزا کوچک‌خان به نمایش عموم گذاشته شده است.
هاتفی اذعان داشت: در خانه میرزا کوچک کتابخانه تخصصی و مرجع تاریخ گیلان، میرزا و نهضت جنگل، کتابخانه اطلاعات و منابع مربوط به گیلان، سالن تخصصی نشریات گیلان و موزه راه‌اندازی می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر رشت، مساحت خانه میرزا کوچک را یک‌هزار و 120 متر‌مربع عنوان ‌و بیان کرد: بازسازی بنای فعلی خانه میرزا کوچک در سال 81 اتفاق افتاد و با استفاده از کارشناسان کارآزموده و مجرب این خانه در دو طبقه به مساحت 300 متر‌مربع بازسازی شد.
وی، شهرداری رشت را مالک اصلی بنای جدید خانه میرزا کوچک نامید و تصریح کرد: در حال حاضر این خانه در اختیار مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفته است.
هاتفی با بیان اینکه به‌زودی کار مرمت بنای ارزشمند خانه میرزا کوچک آغاز می‌شود، عنوان کرد: به‌زودی موزه میرزا کوچک‌خان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و نیز کتابخانه تخصصی گیلان‌شناسی در خانه میرزا راه‌اندازی می‌شود.
وی از به نمایش گذاشتن آثار نهضت جنگل و اسناد آن در نمایشگاه دایمی خبر داد و خاطرنشان کرد: سال آینده طرح زنده‌سازی هویت تاریخی استادسرا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان برای ارج گذاشتن به رشادت‌های میرزا و یارانش از محل اعتبارات ملی اجرایی می‌شود.
این مسئول، با اشاره به بازگشایی دوباره خانه میرزا برای علاقه‌مندان پس از مدت‌ها تعطیلی، خاطرنشان کرد: درب خانه میرزا کوچک‌خان از امروز به روی علاقه‌مندان و افراد محقق و اندیشمند باز است.
وی، خرید ساختمان‌‌های مجاور خانه میرزا کوچک را از برنامه‌های مرکز پژوهش عنوان کرد و بیان داشت: هم‌ شکل‌سازی خانه میرزا کوچک از ورودی خیابان سعدی به استادسرا و نیز احیای فضای گذشته و قدیمی از برنامه‌های دیگر این مرکز است.
نمایشگاه دایمی و تخصصی نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک واقع در استادسرای رشت با حضور اساتید و مسئولان مربوطه گشایش یافت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول