اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار استاندار هرمزگان با سفیر غنا طرح شد؛

راه‌اندازی کنسولگری غنا در بندرعباس

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با پیشنهاد سفیر غنا مبنی بر راه‌اندازی کنسولگری سفارت این کشور در بندرعباس موافقت و گفت‌: پس از انجام مقدمات و بررسی‌های قانونی آمادگی فراهم‌سازی زمینه برای آغاز به کار این کنسولگری را داریم.

راه‌اندازی کنسولگری غنا در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در دیدار با سفیر غنا با بیان اینکه ایران و غنا می‌توانند نقش یک پل ارتباطی بین آسیا و آفریقای غربی باشند، اظهار داشت: ایران، غنا و تمام کشورهایی که به دنبال استقلال واقعی و فرار از یوغ ستمکاران هستند، می‌توانند با همدیگر تعاملی ناگسستنی داشته باشند.
وی افزود: ایران اسلامی دوست دارد با کشورهایی که به دنبال کم کردن وابستگی‌های خود با مستکبران و زورگویان هستند رابطه‌ای منطقی و نزدیک داشته باشد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه حرکت نظام اسلامی ایران بر مبنای صلح و دوستی و محبت است، افزود: ما می‌توانیم با تمام کشورهای صلح‌طلب رابطه منطقی و نزدیک داشته باشیم.
عزیزی با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان و بیان اینکه این استان در جنوب ایران واقع و از استان‌های مهم و استراتژیک این کشور به شمار می‌رود، گفت: ارتباط میان بندرعباس و پایتخت غنا می‌تواند در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های بندری و صنعت دریانوردی رابطه‌ای باشد که به دو کشور فواید زیادی برساند.
وی با بیان اینکه صنعت کشتی‌سازی در بندرعباس دارای زیرساخت‌های مناسبی‌ است، افزود: صنعت دریانوردی نیز در هرمزگان دارای سابقه و دیرینه‌ای در خور اعتناست.
عزیزی ادامه داد: استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود، تعامل دارد که در بخش‌های مختلف با غنا همکاری داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری سومین اجلاس همکاری بین ایران و غنا طی سال‌های گذشته، افزود: تفاهمنامه‌های مربوط به آن اجلاس و حرکت در روند عملی شدن آن می‌تواند بسیاری از خواسته‌های طرفین را در بحث افزایش ارتباطات و تعاملات تجاری و دیپلماتیک میسر سازد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان آمادگی ارتباط بیشتر با کشور غنا را دارد، با اشاره به درخواست سفیر غنا مبنی بر راه‌اندازی کنسولگری سفارت این کشور در بندرعباس افزود: ما نیز از این امر استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم پس از انجام مقدمات قانونی نسبت به راه‌اندازی این کنسولگری زمینه‌ها را در استان فراهم کنیم.
عزیزی بیان داشت: همچنین آمادگی خود را نیز برای مبحث خواهر خواندگی بندرعباس و پایتخت کشور غنا اعلام می‌کنیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول