اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 8 ماهه اخیر صورت گرفت؛

کشف 39 هزار کیلو مواد مخدر در هرمزگان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه در ۸ ماهه اخیر 39 هزار و 33 کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شده است، گفت: صددرصد گروگانگیری‌های واقع شده در استان ریشه در اختلافات متاثر از قاچاق مواد مخدر دارد.

کشف 39 هزار کیلو مواد مخدر در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس سردار محمدعلی آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران را بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در مدت زمان مذکور توسط پلیس هرمزگان، شامل 1336 کیلوگرم هروئین، 241 کیلوگرم کراک، 28 هزار و 53 کیلوگرم تریاک، 8 هزار و 396 کیلوگرم حشیش، 133 کیلوگرم شیشه، 23 کیلوگرم سوخته تریاک و 51 کیلوگرم شیره تریاک است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر طی مهرماه محقق شده است به نحوی که در این ماه به تنهایی 10تن کشفیات داشتیم.
وی ادامه داد:‌ میزان کشفیات مواد مخدر طی 8 ماهه اخیر نسبت به سال گذشته در هرمزگان با 8 درصد افزایش روبه‌رو شده است.
رئیس پلیس هرمزگان ادامه داد: همچنین در این مدت 115 باند مواد مخدر متلاشی و 2 هزار و 626 نفر نیز در رابطه با مواد مخدر و قاچاق این مواد دستگیر شدند.
آخوندی افزود: دو قبضه سلاح و تعداد قابل توجهی خودرو نیز در رابطه با مواد مخدر در استان کشف و یا توقیف شده است.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در هشت ماهه اخیر میزان مرگ و میر در جاده‌های برون‌شهری استان 7 درصد کاهش یافته است، یادآور شد: طی سال 89 براساس اعلام پزشکی قانونی تعداد مرگ و میر در جاده‌های برون‌شهری برابر 272 نفر بوده که این رقم طی سال 90 به 199 نفر کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین یادآور شد: در بخش عابران پیاده در جاده‌های برون‌شهری آمار کشته‌ها در مبحث عابران پیاده 82 درصد رشد یافته است.
آخوندی افزود: طی 8 ماهه اخیر در بخش درون‌شهری نیز 45 کشته در استان بر اثر تصادفات داریم.
به گفته این فرمانده انتظامی طی سال جاری تعداد کشته‌ها بر اثر تصادفات درون‌شهری در هرمزگان به 49 نفر رسیده است که تعداد تلفات عابران پیاده در استان قابل ملاحظه است.
وی همچنین در ادامه سخنان خود از کاهش 28 درصدی قتل‌های عمد در استان خبر داد و افزود: قتل با استفاده از سلاح گرم در استان 60 درصد و در بخش سلاح سرد نیز 28 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین در ادامه از دستگیری 8 نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار در محله‌های، آیت‌الله غفاری، 22 بهمن و ناخدای بندرعباس خبر داد و یادآور شد که این تعداد دارای سوابق کیفری و شرارت‌های متعدد بوده‌اند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول