اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه بازدید از محل راه‌اندازی صورت گرفت؛

دستور ویژه استاندار هرمزگان برای راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان از دستگاه‌های مربوطه خواست، زمینه را برای پذیرش افراد معتاد تا بهمن ماه سال جاری توسط مرکز دائمی نگهداری معتادان در بندرعباس را فراهم آوردند.

دستور ویژه استاندار هرمزگان برای راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در بازدید از محل پیش بینی شده برای احداث مرکز دائمی نگهداری معتادین در این شهر، اظهار داشت: راه اندازی مرکز دائمی ترک اعتیاد ارتقا شاخص‌های امنیت، کاهش مشکلات جامعه، رضایت شهروندان و زیبایی بیشتر چهره شهر را به دنبال خواهد داشت.
وی از مدیران خواست با هماهنگی و همکاری با یکدیگر مراحل اسکان و انتقال معتادان را دنبال تا پدیده کارتن خوابی و معتادان متکدی از شهر و استان جمع آوری شود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه معتادان رها شده یکی از عوامل ناامنی و از دغدغه‌های جامعه هستند، هدف اصلی از انجام این اقدام را درمان معتادین و افزایش امنیت عنوان کرد.
رئیس شورای تامین هرمزگان، با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی هر کشور است افزود: برخی از نیروی‌های انسانی، جوانان و مردم استان در معرض آسیبی به نام مواد مخدر قرار دارند که بازگشت آنها به جامعه وظیفه مسئولان است.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید نگاه به معتادان به عنوان بیمار باشد نه یک مجرم، گفت: تمام دستگاه‌های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری فضای عمومی و تخصصی این محل رابرای استقرار نخستین گروه هدف تا قبل از بهمن ماه آماده کنند.
استاندار هرمزگان در ادامه خاطر نشان کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط تخصصی نیز اقدامات تخصصی را انجام دهند و امکانات لازم را نیز برای این اقدام مهم فراهم کنند.
به دلیل مناسب بودن آب و هوا در نیمه دوم سال، شهرهایی از جمله بندرلنگه، میناب و بندرعباس هر ساله در این فصل با مشکل و پدیده‌ای به نام افزایش حضور معتادهای کارتن خواب و بی خانمان از دیگر نقاط کشور هستند، که این امر سبب بروز و قایعی ناخوشایند چه در بعد روحی و چه در بعد فیزیکی برای شهروندان و شهر می‌شود.
از همین رو از دیرباز مسئولان با ارائه طرح‌هایی سعی در کم کردن آسیب‌های متصور پیرامون این پدیده و جلوگیری از گسترش آن هستند.
احداث کمپ‌های نگه‌داری موقت و دائمی یکی از راه حل‌هایی است که مورد نظر مسئولان در نشست‌های مختلف بوده است، هر چند این کمپ‌های همیشه به طور موقت وجود داشته و یا دارد اما به نظر می‌آید احداث و راه‌اندازی کمپ نگه‌داری دایم معتادان بتواند تا حدود زیادی مشکلات را این بخش در شهر بندرعباس رفع کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول