اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان:

دانشجویان از منتقدان نظام رژیم پهلوی بوده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: دانشجویان قبل از براندازی نظام پهلوی یکی از منتقدان اصلی رژیم پهلوی بوده‌اند.

دانشجویان از منتقدان نظام رژیم پهلوی بوده‌اند
سید محمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: روز دانشجو یکی از رخدادهای مهمی است که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی یکی از آگاه‌ترین قشرهای کشور هستند، افزود: فعالیت و اقداماتی که دانشجویان در طول تاریخ انجام داده‌اند، دلیل خوبی بر این ادعاست.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان از همان آغاز انقلاب در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور دخیل بوده و فعالیت‌های بسیاری را انجام داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان به عنوان یک قشر تحصیل کرده و فعال نسبت به واقعیت‌های موجود در جامعه بی‌تفاوت عمل نمی‌کنند، افزود: دانشجویان قبل از براندازی نظام پهلوی یکی از منتقدان اصلی رژیم پهلوی بوده‌اند.
موسوی با بیان اینکه یکی از اهداف رژیم پهلوی از ایجاد دانشگاه‌های مختلف مشروعیت بخشیدن به اقدامات خود بود، ادامه داد: دانشجویان با اقدامات و فعالیت‌هایی که انجام دادند، مشروعیت را از این رژیم خلع کرده و ثابت کردند که دانشجویان پیرو رژیم مستکبر شاهنشاهی نیستند.
وی با بیان اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانشجویان یکی از نیروهای تاثیرگذار بودند، ادامه داد: در حال حاضر نیز دانشجویان در جریان‌های مختلف کشوری نقش فعالی را دارند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار دانشجویان در دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: بسیاری از شهدای این دوران از بین دانشجویان کوشا و فعال بوده‌اند.
وی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان پیشاهنگان کشور در جامعه نقش فعال داشته و در همه حال نقش آفرین بوده‌اند، ادامه داد: دانشجویان در برابر مسائل و موضوعاتی که موجب از بین رفتن آزادگی کشور و ملت ایران شود، ایستادگی می‌کنند.
موسوی با بیان اینکه دانشجویان نسبت به تحولات داخلی و خارجی بی‌تفاوت نبوده و همیشه در برابر ناملایماتی که موجب از بین رفتن آزادی و استقلال کشور مقاومت می‌کنند، ادامه داد: اقدام اخیر دانشجویان در زمینه ورود به سفارت انگلیس نیز در همین راستا صورت گرفته است.
وی گفت: دانشجو آزادی‌خواه و آزاد اندیش است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول