اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهت "اعلام پایداری تحت عَلَم ولایت صورت می‌گیرد؛

تشکیل کاروان خودجوش دانشجویان کفن پوش تبریزی با شعار "استقامت و جهاد"

خبرگزاری فارس: کاروان عزاداری "استقامت و جهاد" متشکل از هیئت‌های عزاداری دانشگاه های تبریز همزمان با عاشورای حسینی به راه می افتد.

تشکیل کاروان خودجوش دانشجویان کفن پوش تبریزی با شعار "استقامت و جهاد"
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه فرهنگی سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، علی مهتدی، مسئول هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه‌های تبریز همزمان با روز عاشورای حسینی ضمن راه‌اندازی کاروان بزرگ "استقامت و جهاد"، از دانشگاه تبریز تا میدان ساعت عزاداری کرده و نماز ظهر عاشورا را همراه با سایر هیئت‌های عزاداری در تبریز اقامه خواهند کرد.
وی افزود: طبق سنتی که از چهار سال گذشته تاکنون در تبریز برگزار می‌شود دانشجویان و هیئت‌های دانشجویی تبریزی به تأسی از قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، به صورت خودجوش هر ساله در روز عاشورا گردهم آمده و ضمن عزاداری از دانشگاه تبریز تا میدان ساعت، محل برگزاری نماز بزرگ ظهر عاشورای تبریز، حمایت خود را از مستضعفان جهان و نیز برائت خود را از یزیدیان زمان اعلام می‌کنند.
مسئول هیئت شهدای گمنام دانشگاه تبریز گفت: دانشجویان و هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز امسال دو پیام محوری را برای حرکت خود انتخاب کرده‌اند و با توجه به فشارهای اخیر غرب در قالب تحریم، تهدید به حمله، تهدید به ترور بر جمهوری اسلامی، دانشجویان تصمیم گرفته‌اند ضمن عزاداری و سوگواری برای شهدای کربلا، به استکبار جهانی اعلام کنند تا پای جان در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحت علم ولایت استقامت و ایستادگی خواهند کرد.
مهتدی ادامه داد: البته امسال با توجه به وقایع اخیر کشور جمهوری آذربایجان و اقدامات ضد اسلامی مجلس و دولت این کشور در تصویب قوانین ضد اسلامی و تحت فشار قرار دادن مسلمانان این کشور مسلمان، دانشجویان تصمیم گرفته‌اند شعار دیگر کاروان امسال حمایت از مسلمانان جمهوری آذربایجان و دعوت آنها به جهاد مقابل قانون منع حجاب و قانون منع تبلیغ اسلام باشد.
وی گفت: هیئت‌های تبریزی طومار بلندی را نیز برای دعوت برادران مسلمان خود در جمهوری آذربایجان به جهاد و قیام ترتیب داده اند که این طومار همزمان با عاشورای حسینی برای امضا و اعلام حمایت از طرف عموم عزاداران حسینی در محل میدان ساعت تعبیه خواهد شد.
مهتدی ادامه داد: دانشجویان و هیئت‌های دانشجویی دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی، پیام نور، تربیت معلم آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی، آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی تبریزی در این کارون حضور خواهند یافت
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول