اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه دانشجویان پیام نور بهشهر علیه سیاست‌های دخالت جویانه انگلیس؛

تسخیر سفارت انگلیس گوشه‌ای از خشم دانشجویان ایرانی است

خبرگزاری فارس: بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بهشهر تسخیر خودجوش سفارت انگلیس از سوی دانشجویان را تنها گوشه‌ای از خشم دانشجویان ایرانی خواندند.

تسخیر سفارت انگلیس گوشه‌ای از خشم دانشجویان ایرانی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بهشهر ابتدا با سخنانی از مقام معظم رهبری آغاز شده که به این شرح است:
«دولت انگلیس که کارنامه ۲۰۰ ساله حضور آن‏ها و ارتباط آن‏ها با کشور ما، کارنامه سراپا سیاه است واقعا یک نقطه و یک جا نداریم که بشود نشان داد که دولت انگلیس به نفع ملت ایران یک قدم کوچکى برداشته باشد، هر چه بوده ضرر؛ هرچه بوده صدمه‏هاى بزرگ اینها اعلان می‌کنند که ما طرفدار ملت ایرانیم!... اگر ملت ایران، بغض و نفرت از دولت انگلیس را از دل خود پاک نکرده باشد و پاک نکند، حق دارد و به نظر هر عاقلى هم، حق با ملت ایران است. کارى که انگلیسی‌ها با مردم ایران کردند و بلایى که بر سرِ این ملت آوردند، هیچ‏ وقت از یادها نخواهد رفت. اینان که امروز در گوشه‏اى از دنیا نشسته‏اند و علیه ملت و دولت ایران حرفهاى مغرضانه و بى‏محتوا مى‏زنند، یادشان رفته است که این دولت ظالم با ملت ایران چه کرد!» (مقام معظم رهبری دو مهر ۸۸)
در ادامه این بیانیه آمده است: حوادث امروز انگلیس حاصل تبعیض‌ها و خوی استعمارگری است که در نهاد سیاسی واقتصادی این کشور نهادینه شده و با این وصف کشوری که در رواج بی عدالتی و بی قانونی و استعمارگری سرآمد تمام کشورهای جهان است چگونه می‌تواند روابط دیپلماتیک با کشور ما و بدون سود جویی داشته باشد؟
همچنین در این بیانیه تصریح شده است؛ با نگاهی به گذشته البته نه گذشته‌های دور بلکه در چند سال اخیر و به ویژه در جریان فتنه 88 در می‌یابیم که این دولت خبیث همیشه و در همه حال سعی دارد دولت و ملت ایران را به زانو درآورد و خدشه به ثبات سی‌ساله جمهوری اسلامی بزند. همراهی نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل در شایعه پراکنی علیه ایران از طریق رسانه‌هایی دست ساخته و دروغگو همچون بی‌بی‌سی، ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان با هدایت سازمان جاسوسی MI6، حمایت از گروهک تروریستی ریگی و... تنها گوشه‌ای از خباثت‌های انگلیس در قبال ایران است.
در بخش دیگری از بیانیه بسیج دانشجویی پیام نور شهرستان بهشهر آمده است: محوریت انگلیس در همراهی با آمریکا برای برانگیختن دیگر کشورها علیه ملت بزرگ ایران به بهانه‌های واهی، به ویژه تلاش در سلب حق مسلم هسته‌ای ایران و یاوه گویی‌های این دولت در نزاع حمله نظامی به ایران این روزها و ماه‌ها به طرز وقیحانه‌ای گسترش یافته تا جایی که این دولت خبیث به خود اجازه داده تا بانک مرکزی را تحریم کند؛ تحریمی که به مثابه اعلام جنگ علیه ملت ایران به شمار می‌آید.
در این بیانیه تسخیر خود جوش سفارت انگلیس تنها گوشه‌ای از خشم دانشجویان  پیرو ولایت فقیه اعلام شده که سعی می‌کنند با پیروی از ولی امر خود به دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب دست پیدا کنند.
دانشجویان این مرکز علمی در بیانیه خود اظهار داشتند؛ ما دانشجویان از اقدامات هم نسل ان خود، در برائت از سیاست‌های دخالت جویانه استعمار پیر که از سوی نمایندگان ملت  تصویب شد احساس غرور می‌کنیم، اما از نمایندگان گله‌مندیم  چرا که باید سال‌ها پیش این اقدام غرور آفرین صورت می‌گرفت.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: رسانه‌های غربی و ضد انقلاب سعی می‌کنند با غیر دیپلماتیک خواندن اقدامات اخیر دانشجویان و مزدور نظام خواندن و همچنین کم کاری و اهمال نیروی انتظامی در برخورد با دانشجویان برای حفاظت از سفارتخانه انگلیس، این اقدام را محکوم کنند؛ اما دیگر دوره این دودوزه بازی‌ها به سرآمده  و گاف‌های سیاسی این رسانه‌ها و دروغ‌گویی‌هایشان گوش فلک را کر کرده و به جرات می‌گوییم دیگر حنای تبلیغات شما رنگی ندارد.
دانشجویان این مرکز علمی اعلام داشتند؛ اما ما دانشجویان دانشگاه پیام نور بهشهر در حمایت از اقدامات دانشجویان در تجمع مقابل سفارت انگلیس و تلاش برای باز پس گیری حق مسلم جمهوری اسلامی ایران درباره باغ قلهک از این اقدامات حمایت می‌کنیم و بنا بر وظیفه و رسالت دانشجویی خود خانه فساد را از روی خاک مقدس ایران جمع خواهیم کرد همچنین از دولت و نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا تصمیماتی به دور از محافظه کاری  اتخاذ کنند که هر چه زودتر به قطع کامل دست انگلیسی‌ها منجر شود.
در قسمت پایانی بیانیه مذکور عنوان شده است؛ دولت انگلیس هم بداند راهی که دانشجویان ما آغاز کرده‌اند به این آسانی‌ها پایانی ندارد، ما تا آخر ایستاده‌ایم، حال که دانشجویان و تمام ملت ایران یکصدا شده‌اند و خواهان از بین رفتن آثار این رژیم سلطنتی در کشور هستند جا دارد تمام مسئولان هم به صدای واضح مردم ایران گوش فرا دهند و تمام فعالیت‌های این دولت را در کشور عزیزمان متوقف کنند.
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بهشهر در جمع‌بندی بیانیه خود، گفته است؛ ما نمی‌گذاریم دیگر تعدی به این خاک و دانشمندان و نخبگان آن صورت گیرد، ما خون می‌دهیم تا ملت ما، دانشمندان ما و نخبگان ما در این مسیر با اقتدار قدم بردارند و تا اضمحلال کامل امپریالیسم جهانی دست از مبارزه بر نخواهیم داشت.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول