اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

مشاهده چند کانون آلوده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در مازندران چندین کانون آلوده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ساری، آمل، محمودآباد و جویبار شاهد بودیم، گفت: این آلودگی در سطح پرندگان خانگی و مرغ‌های صنعتی بوده است.

مشاهده چند کانون آلوده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در فصل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار داریم، گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از پرندگان وحشی به پرندگان عادی سرایت کرده است که به دنبال آن شاهد مرگ و میر اردک‌های وحشی در مازندران بوده‌ایم.
میرزایی با اعلام اینکه در مازندران چند کانون آلوده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ساری، آمل، محمودآباد و جویبار شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: این آلودگی در سطح پرندگان خانگی و مرغ‌های صنعتی بوده است.
وی با بیان اینکه استان‌های همجوار مازندران مانند کرج، ورامین، گیلان و گلستان در وضعیت اضطراری این بیماری به سر می‌برند، گفت: برای انجام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در سطح مرغداری‌ها چند نشست با مسئولان جهاد کشاورزی و دامپزشکی برگزار شده است تا مراحل پاکسازی پرندگان آلوده به درستی انجام شود.
معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه نگرانی در مورد تغییر انواع بیماری و تغییر ژنتیکی این بیماری و تبدیل آن به ویروس جدید وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از ابتلای این بیماری از انسان به حیوان گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه اگر این بیماری منتقل شود تا 40 درصد مرگ و میر انسان‌ها را به همراه دارد، گفت: مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی مهم‌ترین اصل در برابر مصون ماندن از این ویروس است.
وی با اشاره به اینکه در ایام محرم و به ویژه عاشورا و تاسوعا دیده می‌شود که مردم اقدام به پخش نذورات در بین عزاداران می‌کنند، اظهار داشت: عرضه مواد غذایی به صورت سرباز در خیابان‌ها خوشایند نیست.
میرزایی با تصریح این نکته که توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف و رها کردن آن صحنه‌های نامناسبی را ایجاد می‌کند، ابراز داشت: از مردم و اعضای هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها تقاضا می‌شود با تجمیع نذورات در مساجد و حسینیه‌ها نسبت به عرضه مواد غذایی اقدام کنند.
معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سؤالی در مورد عرضه شیر در بین دسته‌های عزاداری نیز ابراز داشت: چون نمی‌دانیم شیری که عرضه می‌شود، پاستوریزه و یا غیر پاستوریزه است و شرایط طبخ پاستوریزه با شیر غیر پاستوریزه متفاوت است، توصیه‌ بهداشتی این است که اینگونه عرضه نشود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول