اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر خبر داد:

کاهش 50 درصدی ابتلا به بیماری‌های انگلی در دیر

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در بررسی‌های انجام شده تعداد موارد ابتلا به بیماری‌های انگلی روده‌ای در دیر در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

کاهش 50 درصدی ابتلا به بیماری‌های انگلی در دیر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی صبح امروز در نشست شورای سلامت شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از مقوله­های مهم در نظام سلامت موضوع عدالت در سلامت است که شبکه بهداشت و درمان با استخراج 52 شاخص تعیین کننده به آن پرداخته است.
وی با اشاره به فواید اجرای این طرح بیان کرد: دیر نخستین شهرستان در سطح استان است که به این مقوله می‌پردازد.
فخرایی افزود: کاهش شکاف وضعیت سلامت طبقات مختلف جامعه، دستیابی به تمام جوانب سلامتی طبق قانون اساسی و کاهش موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری­ها در دهک­های پایین جامعه از جمله فواید این طرح به شمار می­رود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، ارتقا همکاری­های بین بخشی و در نهایت ارتقا سطح سلامت جامعه را از دیگر فواید اجرای این طرح عنوان کرد.
وی با تاکید بر لزوم همکاری سازمان­ها و ادارات در اجرای این طرح گفت: در بهترین حالت وزارت بهداشت تنها قادر است 25 درصد بر روی سلامت جامعه تاثیرگذار باشد.
فخرایی خاطرنشان کرد: 75 درصد مابقی این کار بر عهده دیگر دستگاه­هاست که شاخص­های تعیین کننده سلامت در عدالت مربوط به هر دستگاه استخراج و ارسال شده است.
دبیر شورای سلامت دیر با اشاره به روند نزولی موارد ابتلا به بیماری­ها در این شهرستان گفت: با برنامه­ریزی­های انجام شده و تلاش همکاران بخش بهداشت و درمان شاهد کاهش 50 درصدی موارد ابتلا به بیماری­های انگلی روده­ای در هشت ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده­ایم و این در حالی است که میزان بیماریابی پنج برابر شده است.
فخرایی افزود: در بحث بیماری­های غیر واگیر به ویژه بیماری دیابت با آموزش­های انجام شده میزان بروز این بیماری از 2/3 دهم درصد در سال 89 به دو درصد در شش ماهه اول سال جاری رسیده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: اگر افراد جامعه سالم و شاداب باشند روند توسعه سرعت می­گیرد و چشم‌انداز امور بهتر می‌شود.
فرماندار دیر نیز در این نشست، وضعیت شاخص­های سلامت این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.
علی بحرانی گفت: مهم‌ترین مقوله و راهکار برای افزایش سطح سلامت جامعه تاکید بر آموزش سلامت است به گونه­ای که آموزش سلامت وارد خانواده­ها شود.
وی افزود: ادارات و نهادها باید از ظرفیت­های خود برای ارتقا سطح سلامت جامعه استفاده کنند و در اجرای طرح عدالت در سلامت با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول