اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مؤسس انجمن علمی درمان گران اعتیاد اصفهان:

اعتیاد با بیمار‌یابی در مناطق فقیر کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مؤسس انجمن علمی درمان گران اعتیاد استان اصفهان گفت: دولت باید با بیمار‌یابی در میان اقشار فقیر جامعه و انتقال آنها به مراکز ترک اعتیاد در راستای کاهش این معضل همگانی و جهانی گام بردارد.

اعتیاد با بیمار‌یابی در مناطق فقیر کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اکبر دانشور در حاشیه همایش درمان سوء مصرف مواد‌ محرک آمفتامین با عنوان شیشه در اصفهان اظهار داشت: دولت باید با پرداخت هزینه این افراد و گرفتن تعهدی از آنها از گرایش قشر فقیر جامعه به مواد مخدر جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در راستای کاهش بسیاری از مشکلات موجود در جامعه موثر است، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات و فاجعه‌های ایجاد شده در اجتماع از سوی قشر فقیر و ضعیف جامعه است و اعتیاد این افراد را به اقدامات خلاف و بر هم زدن نظم عمومی وادار می‌کند.
عضو هیئت مؤسس انجمن علمی درمان‌گران اعتیاد استان اصفهان با اشاره به اینکه قشر فقیر جامعه باید مورد توجه قرار بگیرند، تصریح کرد: بسیاری از جوانان جامعه از سوی این افراد به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند اما در حال حاضر کم توجهی به این معضل اجتماعی سبب نگرانی‌های افراد شده است.
وی با بیان اینکه تصمیم‌گیران کشور باید آسیب‌های موجود در جامعه را بررسی کنند، ادامه داد: اقشار فقیر جامعه برای تأمین درآمد خود به هر اقدامی دست می‌زنند و دولت باید اقدامات خود را برای مقابله با پدیده اعتیاد از میان اقشار فقیر و ضعیف جامعه آغاز کند.
دانشور با اشاره به اینکه اعتیاد به یک معضل همگانی و جهانی تبدیل شده است، تاکید کرد: اعتیاد به مثابه دشمنی است که به قشر ضعیف و نا‌توان حمله کرده است اما بی‌توجهی به این قشر سبب افزایش شمار معتادان در کشور می‌شود.
وی بیان داشت: دولت باید با بیمار‌یابی در میان اقشار فقیر جامعه و انتقال آنها به مراکز ترک اعتیاد در راستای کاهش این معضل همگانی و جهانی گام بردارد.
عضو هیئت مؤسس انجمن علمی درمان گران اعتیاد استان اصفهان با بیان اینکه دولت باید اعتیاد را یک مقوله سخت در نظر بگیرد، گفت: تا زمانی که دولت وارد صحنه نشود و قشر فقیر جامعه را به سوی مراحل درمان نکشاند پدیده اعتیاد روز به روز در میان مردم افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول