اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته امداد انجام شد؛

آغاز طرح نظام جامع آموزش خانواده در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح نظام جامع آموزش خانواده در این استان با هدف رشد و تقویت مبانی دینی در جامعه خبر داد.

آغاز طرح نظام جامع آموزش خانواده در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ارسلان جلالفرد شامگاه شنبه در همایش زنان سرپرست خانوار شهرستان چرام با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: اداره‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگی به 15 هزار دانش‌آموز، 3 هزار و 500 دانشجو، طلبه و  شش مجتمع فرهنگی تربیتی با 430 محصل خدمت ارائه می‌دهد.
قائم مقام کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح جامع آموزش خانواده‌ها برای سرپرستان و فرزندان 2 هزار و 700 خانواده‌ در حال اجرا بوده که امیدواریم این طرح با هماهنگی و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی به تقویت و رشد بنیان خانواده کمک کند.
وی بیان کرد: در این طرح تاکنون بالغ بر 360 میلیون ریال برای کارهای آموزشی هزینه شده است.
جلالفرد، برگزاری اردوهای فرهنگی، سیاحتی و زیارتی را از ابعاد دیگر این طرح خواند و گفت: تاکنون 800 نفر به اردوهای خارج از استان اعزام و بیش از هزار و 500 نفر در کلاس‌های متنوع کانون‌های فرهنگی در سراسر استان شرکت کرده‌اند.
وی تغییر رویه سیاست‌های کمیته امداد از تمرکز روی مسائل معیشتی و روزمره به سیاست توانمندسازی را گامی ارزشمند در اشتغال و کسب درآمد دائمی و پایدار دانست و ادامه داد: ‌استقلال مالی، شخصیتی و فکری افراد زیر پوشش از مزایای این حرکت ارزشمند است که امیدواریم با به بار نشستن آن در مسیر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانواده‌ها قدمی ارزشمند برداشته شود.
قائم مقام کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اشتغال محور اصلی سیاست توانمندسازی خانواده‌ها است که با نظارت کمیته امداد و مشارکت سایر دستگاه‌ها به خودکفایی و استقلال مالی افراد نیازمند منجر می‌شود.
جلالفرد با قدردانی از استقبال زنان سرپرست خانواده‌ها در برنامه‌های این نهاد عنوان کرد: افراد حاضر در این همایش آموزش‌های لازم را در موضوعات اشتغال و مهارت‌های خانواده فرا گرفته و آماده اجرای طرح‌های متناسب در شهرستان چرام هستند.
فرماندار چرام نیز در این همایش با اشاره به احادیث اسلام در موضوع خانواده گفت: اسلام اهمیت بسیار زیادی برای خانواده و جایگاه آن قائل است که باید در برنامه‌ریزی‌ها به این موضوع توجه کنیم.
شکرالله امامی، بالندگی و اعتدال را از ویژگی‌های یک خانواده اسلامی دانست و افزود: صبر، متانت، علم و روح معنوی اعضای خانواده تضمین‌ کننده حرکت یک خانواده در مسیر درست و انجام رسالت اسلامی آن است.
وی بیان کرد: در خانواده متعادل، اعضای خانواده از موفقیت خود مطمئن هستند زیرا کارها در چنین خانواده‌هایی بر اساس اصول و حساب و کتاب است.
امامی خاطرنشان کرد: نقدپذیری یکی از ویژگی‌های موثر یک خانواده است که موجب تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف می‌شود.
فرماندار چرام سیاست‌گذاری مدیریت این شهرستان را همگام با سیاست‌های محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار کم‌درآمد در کمیته امداد دانست و ابراز داشت: خدمات کمیته امداد در این شهرستان قابل تقدیر و دفاع است که امیدواریم طرح‌های کنونی این نهاد نیز در موضوع توانمندسازی خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار بتواند در راستای سیاست‌های نظام مقدس اسلام موثر باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول