اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه خواهران حضرت معصومه (س) سامان:

آشنایی افراد با حقوق خانواده تعالی بخش جامعه است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه خواهران حضرت معصومه (س) سامان گفـت: شناخت مسایل مربوط به خانواده بدون شناخت و توجه به موقعیت و جایگاه نهاد خانواده اشتباه است.

آشنایی افراد با حقوق خانواده تعالی بخش جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مریم علوی بعد از ظهر امروز در کارگاه هم‌اندیشی دختران جوان در سامان، اظهار داشت: آشنایی دختران با مسائل خانواده به عنوان مادران آینده از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه هم‌اندیشی است.
وی نقش خانواده را در سلامتى جامعه اثرگذار دانست و گفت: خانواده ایرانى داراى ویژگى‏هاى متعددى است که باید در شرایط امروز و متناسب با تحولات دنیاى مدرن، ویژگى‏هاى جدیدى را براى آن تعریف کرده و در جامعه محقق ساخت.
علوی با بیان اینکه خانواده یک نماد اجتماعی است که از حقوق مشخصی برخوردار است، گفت: در حقوق اسلام و ایران اصل استقلال مالى زوجین مبناى روابط مالى زوجین است و هر یک از زن و شوهر در اکتساب و تصرف اموال خود استقلال کامل دارند.
مسئول حوزه خواهران حضرت معصومه(س) سامان با اشاره به جایگاه خانواده از دیدگاه، اسلام، گفت: از دیدگاه اسلام، زن و مرد، دو صنف‌اند از یک نوع و نه دو نوع از یک جنس، و به همین جهت در عین داشتن وحدت نوعیه، هر کدام، از ویژگی‌های خاص خویش برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: همین ویژگی‌ها است که سبب برخی تفاوت‌های حقوقی بین زن و مرد شده است، بی‌آنکه کمترین اختلافی را در انسانیت و ارزش‌های انسانی بین آنان پدید آورد.
علوی با اشاره به ویژگی‌های مشترک زن و مرد، گفت: با مطالعه متون اسلام و به‌ویژه قرآن کریم به خوبی روشن می‌شود که از نگاه اسلام ، زن انسانی است همچون مرد، با همه ویژگی‎ها و لوازم انسانیت، از نظر اسلام، اصلا انسانیت انسان، به روح او وابسته است و نه تن او، و روح انسانی به مذکر و مؤنث تقسیم نمی‎شود.
وی بر ضرورت آشنایی خانواده‌‎ها با حقوق خویش بر اساس شرع مقدس اسلام تأکید کرد و گفت: یکى از عوامل تزلزل خانواده‌ها، عدم آشنایى زن و شوهر به حقوق همدیگر و یا نادیده گرفتن حقوق یکدیگر است که در اثر عدم آشنایى و یا رعایت نکردن حقوق همدیگر، نظام خانواده دچار بحران و تزلزل مى‌شود.
نخستین کارگاه هم اندیشی دختران جوان با حضور 70 نفر از دختران جوان عضو پایگاه‌ها و واحدهای مقاومت خواهران به همت حوزه مقاومت حضرت معصومه(س) برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول