اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

امر به معروف باید از خانواده آغاز شود

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: شروع مناسب امر به معروف بدین گونه است که در ابتدا باید از خود، خانواده، خویشاوندان، دوستان، همسایگان و همکاران شروع و سپس نسبت به امر به معروف غریبه‌ها اقدام کرد.

امر به معروف باید از خانواده آغاز شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همایش امر به معروف و نهی از منکر ظهر امروز در همدان برگزار شد.
در این همایش که توسط آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، دبیران دین و زندگی، قرآن، معلمان پرورشی و مدیران مدارس حضور داشتند.
مدیر پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در این همایش اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر همواره باید با تذکر لسانی مناسب همراه باشد.
حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی با بیان اینکه در امر به معروف در ابتدا باید به نیازهای طبیعی مخاطبان توجه کرد، افزود: نیازهای بدنی، اجتماعی و فردی در امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذار است که باید به آنها توجه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که موجب جذب کودکان و نوجوانان به نماز می‌شود، آراستگی والدین در حین نماز خواندن است که موجب توجه کودک و نوجوان به این مسئله شده و آنها را به گذاردن این فریضه الهی دعوت می‌کند.
مدیر پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نماز را یکی از معروف‌های جامعه اسلامی دانست و گفت: مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی در سوق یافتن آنها به نماز و معروف‌های جامعه موثر است که در جذب آنها به مسائل دینی و مذهبی نیز اثرگذار می‌باشد.
وی راهکار اصلی عملی شدن امر به معروف را به صورت لسانی دانست و گفت: احیای امر به معروف وظیفه ماست نه اجرای آن، که در حال حاضر یکی از اشکالات اساسی در امر به معروف زمین‌گیری است.
توانایی بیان کرد: درگیری، شروع نامناسب، انحصار و تذکر نامناسب از مسائلی است که برخی در امر به معروف بدان توجه نمی‌کنند و موجبات رفتارها و کردارهایی در سطح جامعه می‌شوند.
وی اظهار کرد:‌ شروع مناسب امر به معروف بدین گونه است که در ابتدا باید از خود، خانواده، خویشاوندان، دوستان، همسایگان، همکاران شروع و سپس نسبت به امر به معروف غریبه‌ها اقدام کرد چرا که کمترین اثرگذاری در غریبه‌ها وجود دارد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: در حکومت اسلامی امر به معروف ابتدا استفاده از لسان و زبانی بوده و نماز یکی از معروف‌هایی است که باید تأکید فراوانی در این خصوص صورت گیرد.
حسن مظاهری افزود: استفاده از زبان برای بیان خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها بسیار کارساز است و همه ما که ادعای مسلمانی داریم باید نسبت به این امر اقدام کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول