اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد:

فعالیت 300 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از فعالیت 300 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این استان خبر داد.

فعالیت 300 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، رسول شمشادی عصر امروز در دیدار با کارآموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در سالن اجلاس مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان، اظهار داشت: صومعه‌سرا از شهرستان‌های موفق در حوزه آموزش و فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در گیلان است.
وی با اشاره به ایجاد مرکز دانشگاهی مهارت علمی‌کاربردی در صومعه‌سرا، تصریح کرد: این مرکز نخستین مرکز دانشگاهی مهارت علمی‌کاربردی گیلان در صومعه‌سرا است که با پیگیری و حمایت نماینده مردم این شهرستان در مجلس راه‌اندازی شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، مرکز دانشگاهی مذکور در صومعه‌سرا را دارای سه رشته تحصیلی در بخش کارگاه، ماشین‌افزار و الکترونیک برشمرد و افزود: در هر رشته به صورت موقت بالغ بر 30 نفر دانشجو پذیرش می‌شوند.
وی اعتبار دریافتی برای راه‌اندازی و تجهیز نهایی مرکز دانشگاهی مهارت علمی‌کاربردی صومعه‌سرا را بسیار مناسب دانست و اذعان داشت: با این میزان اعتبار دریافتی خدمات و امکانات خوبی را می‌توان برای دانشجویان این مرکز دانشگاهی در آینده نزدیک فراهم کرد.
شمشادی با اشاره به فعالیت هشت ماهه مرکز فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گفت: در این مدت بالغ بر یک‌هزار و 321 نفر دوره آموزش‌های مهارتی را در بخش خواهران و برادران این شهرستان گذرانده‌اند.
وی، فعالیت مرکز آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای خواهران صومعه‌سرا را در چهار رشته و با 14 حرفه آموزشی ذکر کرد.
این مسئول، آموزش در سطح ندامتگاه‌ها، صنوف، صنعت و جوانان را از دیگر بخش‌های آموزشی فنی و مهارتی در صومعه‌سرا اعلام کرد و بیان داشت: صومعه‌سرا نسبت به دیگر شهرستان‌های استان رتبه برتر در آموزش این مهارت‌ها را داشته است.
وی، رابطه صنوف صومعه‌سرا را با مرکز فنی و حرفه‌ای بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: مراکز صنفی دوره‌های آموزشی تکمیلی را در این مراکز می‌گذرانند که موجب بالندگی و رشد کشور است.
شمشادی، از راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در مرکز دانشگاهی علمی‌کاربردی صومعه‌سرا خبر داد و ابراز داشت: این امر سبب توسعه آموزش‌های فنی و مهندسی در استان و کشور می‌شود.
وی، آموزش مهارت‌های اشتغالزایی در حوزه آموزش فنی وحرفه‌ای بخش دریایی و سلولز را از دیگر رشته‌های آتی مرکز دانشگاهی مذکور عنوان کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی در آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی استان، اظهار داشت: در مجموع 300 آموزشگاه آزاد و خصوصی فنی و حرفه‌ای در گیلان فعالیت دارند که بدون هیچ اعتبار یا کمک دولتی به آموزش و تربیت کارآموزان مشغول هستند.
وی، ایجاد آموزشگاه‌های روستایی در گیلان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: آموزشگاه‌های روستایی در بخش مشاغل خانگی می‌توانند به فعالیت بپردازند.
شمشادی، این اقدام را با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز فنی و حرفه‌ای، حرکتی مناسب در راه توسعه مشاغل خانگی و خصوصی برشمرد.  
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول