اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون انجمن آموزشگاه‌های آزاد استان قم:

آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به کتاب و نرم‌افزار مرجع نیاز دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون انجمن آموزشگاه‌های آزاد استان قم گفت: مربیان مراکز به دلیل عدم وجود منابع مرجع، برای تدریس با مشکل مواجه می‌شوند.

آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به کتاب و نرم‌افزار مرجع نیاز دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقیه مسگری ظهر امروز در نشستی که با حضور سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با کارکنان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: مشکلات آموزشگاه‌های آزاد در دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی تعریف می‌شود که بخش برون سازمانی نیاز به تصمیم‌گیری‌های دولتی دارد.
وی با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز در سطح استان ادامه داد: وجود آموزشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد ضربه زده و در برخی موارد تعطیلی این آموزشگاه‌ها و کاهش کیفیت آموزشی را به همراه دارد.
رئیس کانون انجمن آموزشگاه‌های آزاد استان قم وجود کتاب و نرم‌افزار آموزشی مرجع را یکی از نیازهای آموزشگاه‌های آزاد عنوان و خاطرنشان کرد: مربیان به دلیل عدم وجود این منابع، برای تدریس با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

* تقویت نیروی انسانی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک استان قم نیز در ادامه این نشست یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود را بحث کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مراکز در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند.
سید‌مجتبی موسی کاظمی تصریح کرد: نداشتن چارت سازمانی و آموزشی مناسب از جمله مواردی است که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان را دچار مشکلاتی کرده است.
وی کمبود مواد مصرفی را یکی دیگر از مشکلات موجود مراکز فنی و حرفه‌ای استان ذکر کرد و افزود: در استان قم به طور کل 8 میلیون تومان اعتبار مصرفی ابلاغ شده است که این میزان جوابگوی هزینه‌ها نیست.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک استان قم خاطرنشان کرد: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای نیاز به تقویت بدنه، نیروی انسانی و کارشناسی دارد.
موسی‌‌کاظمی در زمینه بین‌المللی شدن فعالیت‌های سازمان تصریح کرد: سازمان‌هایی مانند فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع تقریب مذاهب می‌توانند زمینه فعالیت بین‌المللی مهارت فنی و حرفه‌ای را فراهم سازند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی مهارت بیان کرد: اعزام یک نماینده از هر استان به این مسابقات می‌تواند در زمینه کسب تجارب موثر واقع شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول