اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

بانک‌ها 60 درصد از مالکان واحدهای اقتصادی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گفت: بانک‌ها 60 درصد از مالکان واحدهای اقتصادی هستند چرا که اموال فعالان اقتصادی در گرو این بانک‌ها قرار دارد.

بانک‌ها 60 درصد از مالکان واحدهای اقتصادی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عشریه ظهر امروز در جلسه شناسایی و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در اجرای ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اظهار داشت: اتاق بازرگانی مازندران نخستین اتاقی در کشور است که شورای گفت‌وگو را راه‌اندازی کرده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته ساماندهی معوقات بانکی در استان  تصریح کرد: تاکنون چند بانک همکاری کردند تا مصوبه قانونی دولت را اجرایی کرده و برخی از بدهی‌ها را تعیین تکلیف کنند.
عشریه با بیان اینکه با شرایطی که بر واحدها حاکم است مصوبه تعیین تکلیف بدهی‌ها هم راه به جایی نخواهد برد، گفت: واحدهایی که توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند چگونه توان پرداخت اقساط سنگین را دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی به هیچ عنوان ماده 75 قانون برنامه پنجم و ماده 28 بانک مرکزی را قبول ندارند، یادآور شد: بخش خصوصی به دنبال این نیست که تسهیلات دریافت شده را به بانک‌ها پس ندهد، بلکه با ادامه حیات و حفظ اشتغال، سعی در پرداخت بدهی هم داریم.
عشریه با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌‌گذاری‌ها در شهرک‌های صنعتی تبدیل به سوله و بدون استفاده مانده، گفت: حتی برخی بانک‌های دولتی هم تمکین نمی‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران ابراز داشت: 60 درصد از مالکان واحدهای اقتصادی در استان بانک‌ها هستند.
عشریه ادامه داد: اموال فعالان اقتصادی در گرو بانک قرار دارد و اگر روزی بانک‌ها به موجب قانون اعمال کنند، همه ما را باید از مازندران اخراج کنند.
این مسئول با بیان اینکه ما هیچ گاه از متخلفان بخش خصوصی حمایت نکردیم، یادآور شد: جلوی کج روی‌های بخش خصوصی می‌ایستیم.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تراز مالی یکی از بانک‌ها در استان 141 میلیارد تومان خالص بود و اگر بانک‌ها به بخش خصوصی کمک کنند متضرر نمی‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول