اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

معرفی 600 طرح قالی‌بافی مددجویان به بانک‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون 600 طرح قالی‌بافی ویژه متقاضیان طرح‌های اشتغال کمیته امداد خراسان شمالی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

معرفی 600 طرح قالی‌بافی مددجویان به بانک‌های خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، علیرضا مرادی اظهار داشت: در قالب پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال 90 بیش از 600 خانوار مددجوی کمیته امداد برای فعالیت در رشته‌های زیر گروه صنایع دستی و فرش تشکیل پرونده داده‌اند که مجوز فعالیت مشاغل خانگی برای آنان صادر و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت می‌شود افزود: سقف تسهیلات مشاغل خانگی تا مبلغ 50 میلیون ریال است که 20 درصد آن توسط متقاضی و مابقی به صورت وام در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
مرادی با بیان اینکه قالی‌بافی کاری سخت ولی ظریف و زیبا است، گفت: اگر صنعت قالی بافی همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی توسعه یابد یکی از مشاغل موفق و پردرآمد خواهد بود که با توجه به فرهنگ و پیش زمینه استان می‌تواند برای افراد زیادی شغل ایجاد کند.
وی نظارت و کنترل مستمر کارشناسان بر بافت فرش‌ها، بهداشتی و بهسازی نمودن کارگاه‌ها، هماهنگ سازی دست بافته‌ها با نیاز روز بازار فروش، تحویل مصالح مرغوب و بازاریابی مناسب داخلی و خارجی تولیدات را از عوامل اصلی پایداری و موفقیت طرح‌ها  قالی‌بافی این نهاد عنوان کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت بافندگان، تمام کارگاه‌های قالی‌بافی افراد زیر پوشش بهسازی می‌شود.
وی آموزش را یکی از عوامل اساسی در به روز کردن طرح‌ها و افزایش کیفیت تولیدات دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا همه بافندگان دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و عالی را پشت سر می‌گذارند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول