اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تاکید کرد:

ثبت آمار اشتغال دستگاه‌ها و بانک‌ها در سامانه اشتغال

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر ثبت آمار اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در استان 160 دستگاه اجرایی فعالیت می‌کند که باید آمار اشتغال آن‌ها پالایش و ثبت سامانه شود.

ثبت آمار اشتغال دستگاه‌ها و بانک‌ها در سامانه اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در نشست کار گروه اشتغال استان، اظهار داشت: بخشی از جامعه که فاقد توان است و اغلب کم سواد و روستایی است را نباید نادیده گرفت و نیاز است با انجام بررسی‌های دقیق از تمام ظرفیت‌ها در اشتغال استفاده کرد.
وی افزود: رویکرد استان در ایجاد اشتغال این است که با وجود محدودیت در منابع، افراد بیشتر با منابع خود وارد شوند و اهلیت کار را داشته باشند.
حجازی با بیان اینکه در استان توجه زیادی به مهارت نیرو‌ها نمی‌شود، گفت: سالانه 50 تا 60 هزار نفر از دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام‌نور و دانشگاه شهید چمران اهواز در مقاطع مختلف کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند که باید برای جذب و به‌کارگیری این افراد برنامه‌ریزی شود.
رئیس شورای اشتغال استان با اشاره به تدوین سند چشم انداز توسعه استان، اظهار داشت: بر اساس تجربه سال‌های قبل، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در گذشته جهت دار و متناسب با بازار کار و نیازهای استان تربیت نشده بودند که باعث شد جذب بازار کار نشوند.
حجازی گفت: بر همین اساس از دانشگاه‌های استان خواسته شد که تغییراتی را با مشارکت اداره کار، مراکز صنعتی و کشاورزی به منظور جهت گیری رشته‌های تخصصی دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی و کارشناسی‌ارشد انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه آمار اشتغال بسیاری از پروژه‌های در حال اجرا در استان پالایش نشده و وارد سامانه نشده است، افزود: صنایع بعد از بهره‌برداری آمار میزان اشتغال خود را به سازمان صنایع اعلام می‌کنند و در مدت اجرای پروژه آماری ارائه نمی‌دهند به این دلیل برای مطلع شدن از آمار دقیق‌تر اشتغال، باید سازمان تامین اجتماعی آمار بیمه شدگان را در اختیار کار گروه قرار دهد.
حجازی بیان کرد: بسیاری از پروژه‌ها در استان در حال اجرا هستند که آمار اشتغال آن‌ها در اطلاعات سامانه وارد نشده است به طور مثال یکهزار و 700 نفر در پروژه شرکت گاز بیدبلند مشغول هستند که آمار آن‌ها بر میزان اشتغال استان، افزوده نشده است.
عالیترین مقام دولت در خوزستان همچنین بر خارج شدن پسماند از رودخانه‌های استان تاکید کرد و گفت: پسماند باید خارج از رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد دفع شود که در این راستا سازمان آب و برق باید ظرف دو هفته آینده ضوابط ایجاد شناور درون رودخانه‌های استان و دریاچه‌های پشت سد را به لحاظ رعایت زیست محیطی مصوب کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول