اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سلامت و بهداشت سازمان بسیج سازندگی:

اعزام 1950 گروه جهادی به مناطق محروم/استمرار اعزام گروه‌های از دانشگاه امام حسین

خبرگزاری فارس: مدیر سلامت و بهداشت سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه بیش از هزار و 950 نفر طی سال گذشته در مناطق محروم حضور یافته‌اند، از استمرار اعزام گروه‌های جهادی دانشگاه امام حسین (ع) به استان‌های محروم خبر داد.

اعزام 1950 گروه جهادی به مناطق محروم/استمرار اعزام گروه‌های از دانشگاه امام حسین
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرخ مختارزاده در همایش تجلیل از جهادگران و مجریان عرصه سازندگی در هرمزگان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بالغ بر هزار و 950 گروه جهادی در زمینه‌های مختلف ارائه خدمات به مردم در نقاط مختلف کشور حضور داشته‌اند، اظهار داشت: از این تعداد یک سوم آن را خواهران تشکیل می‌دهند.
وی افزود: دانشجویان و گروه‌های جهادی علاوه بر اینکه در مناطق محروم و دور افتاده خدمات ارائه می‌دهند، حضور در برنامه‌های جمعی را تجربه می‌کنند و طی 10 تا 15 روزی که در این اردوهای جمعی حضور دارند، زمینه‌ای برای تقویت اعتماد به نفس آنها، اخلاص، ارتقای تفکر بسیجی و آشنایی با نحوه چگونگی ارائه تعامل و تخصص‌هایی که در دانشگاه‌ها فرا گرفتند، فراهم می‌شود.
مدیر سلامت و بهداشت سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه افزود: استان هرمزگان به لحاظ محرومیتی که در مناطق مختلف به ویژه در بشاگرد دارد، پذیرای گروه‌های متعدد از جمله دانشجویان بوده و برنامه‌هایی که برای توسعه خدمات‌رسانی توسط گروه‌های دانشجویی در این استان به کار گرفته می‌شود، اعزام گروه‌های دانشجویی در فصل خنک به خصوص ایام نوروز خواهد بود.
مختار‌زاده در این راستا به اعزام گروه‌های جهادی از دانشگاه‌های امام حسین (ع) با توجه به اینکه این دانشگاه سالانه بیش از 4 هزار دانشجو به صورت مستمر می‌پذیرد، تصریح کرد: این استان به لحاظ وضعیت آب و هوایی با برنامه‌ریزی که در فصل خنک و به خصوص ایام تعطیلات نوروز دارد، سهم خود را میزان ارائه خدمات رسانی در نیمه دوم سال نشان خواهد داد.
وی در ادامه سخنان خود در مورد میزان ارائه خدمات در زمینه‌های پزشکی گفت: در این خصوص سه محور اصلی اعزام تیم‌های پزشکی عمومی و تخصصی، بالغ بر 3 هزار و 200 تیم پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، استقرار بیمارستان‌های صحرایی، با تمام توان سالانه بالغ بر 20 بیمارستان و آموزش‌های بهداشتی دنبال می‌شود.
مدیر سلامت و بهداشت سازمان بسیج سازندگی در مورد آموزش‌های بهداشتی بیان داشت: در این زمینه هفت رفتار مخاطره آمیز در بحث پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و ایدز، حوادث غیر مترقبه با توجه به فوت رانندگی سالانه 25 هزار نفر در سطح کشور و معلولیت و مجروح شدن بیش از 100 هزار نفر سالانه داریم، این آموزش‌های پیشگیرانه در قالب ارائه کتاب و بسته‌های فرهنگی در اولویت قرار دارند.
مختارزاده در بحث بهداشت روان نیز گفت: در این زمینه با کمک دفتر آموزش‌های همگانی وزارت بهداشت سه کتاب در زمینه بحث پیشگیری از اعتیاد به سیگار و مواد مخدر به تیراژ 65 هزار جلد، تغذیه سالم با 30 هزار جلد توزیع و بحث ورزش و فعالیت‌های جسمانی منظم با 25 هزار جلد منتشر شد و کتاب پیشگیری از ایدز نیز با تیراژ بالایی در دست تدوین داریم.
وی تاکید کرد: در راستای اهمیت این موضوع در توسعه نظام سلامت بالغ بر 20 هزار مربی طی پنج سال آموزش دیدند، لذا این اعلام آمادگی را داریم که سالانه در زمینه پیشگیری از هفت رفتار مخاطره آمیز آموزش‌های لازم را به پنج میلیون نفر از بسیجیان و قشرهای مختلف مردمی ارائه دهیم.
مدیر سلامت و بهداشت سازمان بسیج در حوزه سلامت بسیج سازندگی تصریح کرد: 75 درصد خدمات نظام سلامت باید از سوی بخش‌های خصوصی و نهادهای حامی مثل بسیج ارائه شود که در مجموع طبق مطالعات انجام شده 25 درصد خدمات در نظام سلامت توسط متولی آن یعنی وزارت بهداشت ارائه می‌شود.
مختارزاده افزود: در راستای مسائل پیشگیرانه مثل مواد مخدر و بحث اعتیاد تاکنون 6 هزار و 500 نمایشگاه 28 قطعه‌ای آماده و در مکان‌های مختلف عمومی، دانشگاه‌ها، مدارس، نمازهای جماعت و غیره دایر شده است و همچنین 180 هزار بسته‌ فرهنگی آموزشی پیشگیری از اعتیاد که شامل هفت سی دی است تکثیر و به صورت رایگان در اختیار بسیجیان و مردم قرار گرفته است.
وی در این رابطه با بیان اینکه مسیر ترانزیت مواد مخدر به مسیر دریایی رفته است،‌ افزود: ترانزیت مواد مخدر به این استان سوق یافته، لازم است مسئولان اجرایی استان و مسئولان بسیج آگاه‌سازی لازم را انجام دهند و انتظار می‌رود این آموزش‌ها به صورت گسترده در هرمزگان فراگیر شود.
مدیر سلامت و بهداشت سازمان بسیج در پایان به اهمیت بحث بسیج محلات اشاره کرد و بیان کرد: اردوهای "محله محور" در راستای استفاده از توان تخصصی بسیجیان محلات از دیگر اولویت‌های آینده این سازمان خواهد بود و همچنین گسترش فعالیت‌های 9گانه عمرانی و خدماتی زود بازده با هدف ایجاد اشتغال، استقرار بیمارستان‌های صحرایی، انجام پروژه‌های عمرانی عام المنفعه کوچک و زود بازده از دیگر برنامه‌های آتی سازمان بسیج سازندگی با کمک دانشجویان است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول