اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

دنیا راه امام حسین (ع) را برای رهایی برگزید

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: قیام امام حسین (ع) الگوی ملت‌های آزاده بوده و امروز دنیا راه امام حسین (ع) را به عنوان راه رهایی انتخاب کرده است.

دنیا راه امام حسین (ع) را برای رهایی برگزید
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر به وقوع حادثه کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 1370 سال قبل حادثه‌ای در کربلا واقع شد که جمعیت آن محدود به 72 نفر بود و طرف مقابل را تا 30 هزار نفر عنوان کردند و جنگ نابرابری صورت گرفت.
وی با بیان اینکه هر کس از دیدگاه خود درباره حادثه کربلا اظهار نظر می‌کند، افزود: برخی‌ها با دشمنی و تعدادی نیز دوستانه اما  ناآگاهانه و برخی نیز آگاهانه اظهار نظر می‌کنند.
امام جمعه رشت ادامه داد: کسانی که از اسلام سیلی خوردند و از بیداری اسلامی گرفتاری دیدند و حکومت‌های آنها متزلزل و دستشان از قدرت‌های عظیم کوتاه شده است نیز می‌گویند دو قبیله با هم دعوا داشتند و می‌خواستند در رٱس حکومت جامعه باشند و گروه ضعیف‌تر مغلوب شدند.
وی با بیان اینکه دنیای غرب و برخی‌ها در ایام فتنه، عزاداری امام حسین (ع) را سرزنش کردند، تصریح کرد: در مقابل این افراد عده‌ای دوستان نادان هستند که به امام حسین (ع) علاقه دارند اما معتقدند امام حسین (ع) وظیفه خدایی داشت.
قربانی اضافه کرد: این گروه راه امام حسین (ع) را درست می‌دانند ولی معتقدند این راه ویژه امام حسین (ع) است و مردم تکلیف ندارند و می‌توانند با ظالمان بسازند.
وی، گریه کردن برای امام حسین (ع) را وارد کردن انسان به حماسه و راه این امام همام دانست و اذعان داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) وارد شدن به راه اوست.
خطیب جمعه رشت، قیام امام حسین (ع) را الگوی ملت‌های آزاده خواند و ابراز داشت: امروز دنیا راه امام حسین (ع) را به عنوان راه رهایی انتخاب کرده است.
وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، خاطرنشان کرد: امروز بیش از 100 کشور دنیا برای شیرخوارگان مراسم برگزار کردند و قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند.
قربانی بر ضرورت بهره‌برداری درست از ماه محرم تاکید کرد و افزود: عزای بزرگ ماه محرم را باید منطقی، عقلانی و عاشقانه انجام دهیم که مناسب با شٱن امام حسین (ع) باشد و حرمت و احترام این عزا حفظ شود.
وی، پرهیز از کارهای ابلهانه و افسانه‌ای در مراسم عزاداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: اختلاط زن و مرد در دسته‌های عزاداری درست نیست و باید حرمت ماه محرم حفظ شود.
امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: احکام دین در عزاداری امام حسین (ع) باید برای مردم روشنگری شود.
وی به انتخابات مصر اشاره کرد و افزود: با رای آوردن اخوان‌المسلمین رژیم صهیونیستی دچار سردرگمی شده و به‌زودی نابود و محو می‌شود.
قربانی، راهپیمایی سه میلیون نفری انگلیس را موجب بی‌آبرویی این کشور دانست و تصریح کرد: مردم انگلیس دیگر حکومت این کشور را باور ندارند و دنیا این امر را می‌فهمد اما حاکمان انگلیس خود را به نفهمی می‌زنند.
وی کشورهای غربی را یکی پس از دیگری در حال ورشکستگی نامید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول