اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

امام حسین زینت و آبروی خلقت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان با اشاره به عظمت امام حسین (ع) در بین مخلوقات عالم گفت: امام حسین (ع) زینت و آبروی خلقت است.

امام حسین زینت و آبروی خلقت است
 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله محمد تقی واعظی ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه زنجان با اشاره به واقعه عاشورا و بزرگی مصیبت کربلا اظهار داشت: همان طور که وجود خورشید بر جهان ضروری بوده و اگر این کره از آسمان دنیا حذف شود زمین در ظلمت قرار می‌گیرد، وجود مبارک خاتم الانبیا نیز امام حسین را آبروی جهان و آفرینش نامیده و زمین بدون نام سالار شهیدان ارزشی ندارد.
وی با بیان اینکه همه شهدا، صالحان، مومنان بزرگ بودن را از امام حسین دارند، افزود: این امام همام حق بندگی و حد بندگی را با تمام معنا شناخته و جانانه در کنار آن ایستادگی کرده است.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بندگی ناب از آن امام حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: دلیل متمایز بودن امام حسین (ع) از همه بندگان عظمت عاشورا و عظمت مصیبت کربلا است که جهان را پر کرده است.
وی با بیان اینکه از خلقت آدم گریه بر اباعبدالله بوده و تا ابد نیز خواهد بود، تصریح کرد: مصیبت وارد بر امام حسین بهترین بنده خدا از ازل بوده و تا ابد تازه می‌ماند.
آیت‌الله واعظی با بیان اینکه وقتی محرم می‌آید انقلابی در همه ابعاد زندگی انسان در جهان به ویژه شیعیان برپا می‌شود، تصریح کرد: استان زنجان نیز که به شکر خدا در بین استان‌های دیگر به عنوان شاخص شناخته شده در شکل‌های مختلف به ویژه در هشتم و یازدهم محرم سنگ تمام در عزاداری می‌گذارد.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مردم استان زنجان ادب عزاداری برای امام حسین (ع) را در روزهای هشتم و یازدهم محرم حفظ می‌کنند، افزود: شایسته است همه شیعیان همانند مردم زنجان علاوه بر عزاداری‌های معمول یک روز را در دهه نخست محرم به نشانه ادب عزاداری به آن گوهر گرانقدر تاریخ و امامت برای عزاداری انتخاب کنند.
وی در ادامه به تحولات اخیر کشور و تصمیم مجلس شورای برای اخراج سفیر کشور انگلستان از ایران اشاره کرد و گفت: مجلس در مسئولیت خود در دفاع از حقوق ملت ایران به نحو شایسته عمل کرده است.
آیت‌الله واعظی با بیان اینکه حالا وظیفه ملت ایران است که با تمام قدرت و به صورت یک پارچه از تصمیم مجلس شورای اسلامی دفاع کنند، اضافه کرد: کسی از ملت حق ندارد در این قضیه خود را کنار بکشد همه باید یک صدا و متحد به تصمیم به حق مجلس احترام گذاشته و حمایت خود را اعلام کند.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: تا به امروز ملت ایران با وحدت از تمامیت ارضی و حیثیت کشور در عرصه‌های مختلف دفاع کردند و این وحدت و یک پارچگی همه توطئه‌های دشمن را در طول تاریخ 32 ساله انقلاب خنثی کرده است.
وی افزود: دشمن به دلیل اتحاد مردم ایران است که نتوانسته به نیات شوم خود جامه عمل بپوشاند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول