اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

عزت‌ یک جامعه به کار و تلاش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: این نسخه آزادیبخش فقط برای امام حسین (ع) نیست، اگر جامعه‌ای هم به دنبال کار و تلاش باشد، آن جامعه نیز عزیز می‌شود.

عزت‌ یک جامعه به کار و تلاش است
حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: امام حسین (ع) برای رسیدن به عزت، آنچه را که لازم بود بر زبان جاری کرده است.
وی افزود: عزت‌طلبی در نهضت امام حسین (ع) یک هدف مصرح و ذکر شده است که هم در کلمات ایشان تصریح دارد و هم عملا به دنبال عزت‌طلبی است.
عسکری عنوان کرد: هرآنچه که با عزت مسلمان مغایر است، امام حسین (ع) آن را طرد می‌کند، اینکه می‌گویند امام حسین (ع) طلب آب کرده است با روح بلند ایشان سازگاری ندارد.
عسکری تصریح کرد: حضرت عبدالله (ع) با آن شکوه و هیمنه هرگز سر تسلیم در برابر دشمن فرود نمی‌آورد و برای خود طلب آب نمی‌کند.
وی با اینکه یکی از راه‌های رسیدن به عزت‌طلبی یاری دین خداست، بیان داشت: شکل دوم یاری دین خدا یاری عملی یعنی جهاد در راه خدا، تلاش و تکاپو است و ایشان همه دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشت و به میدان جهاد برد.
عسکری گفت: این نسخه آزادی‌بخش فقط برای امام حسین (ع) نیست، اگر جامعه‌ای به دنبال کار و تلاش باشد، آن جامعه هم عزیز می‌شود.
وی اذعان کرد: خداوند تضمین کرده است هرکس در راستای عزت دین خدا گام بردارد، خدا وی را عزیز می‌کند.
وی اذعان کرد: اگر جوشش درونی باشد، اما با کوشش هماهنگ نباشد، فایده ندارد و کسی با نشستن در خانه و دعا کردن بر دشمن خود پیروز نمی‌شود.
عسکری بیان کرد: رسیدن به اهداف متعالی بدون حرکت و تلاش امکان ندارد و جامعه‌ای سربلند است که تا جایی می‌تواند تلاش کند و خداوند نیز وی را یاری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تلاش و کوشش برای رسیدن به اهداف مهم در اسلام عبادت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: انسان در مسیرهای حق باید تلاش کند و نخستین گام در راستای کامیابی را بردارد.
وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی به تلاش اهمیت فراوانی داده شده است، تصریح کرد: از کار هراس نداشته باشید و تلاش و تکرار داشته باشید تا نتیجه حاصل شود.
عسکری با بیان اینکه موجودات دائما در حال تلاش هستند، بیان داشت: اگر موجودی دست از تلاش بردارد، عوامل طبیعی آن را نابود می‌کند.
امام جمعه اظهار داشت: شهید مطهری بیان داشت «امام علی (ع) از جهاد به عنوان زره و لباس یاد کرده است و جهد و کوشش را یکی از درهای بهشت عنوان کرد».
عسکری اذعان کرد: کلید رسیدن به بهشت آرزوها تلاش است، انسان با تلاش است که به آنچه بخواهد، می‌رسد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول