اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

استعمار به دنبال گرفتن فرهنگ عزت‌خواهی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: استعمار پیر روزی با اعزام جاسوس و ستون پنجم و روزی با امواج ماهواره‌ای در تلاش است تا فرهنگ عزت‌خواهی و اعتماد به نفس ما را از بین ببرد و چنان وانمود کند که ما نمی‌توانیم مستقل باشیم.

استعمار به دنبال گرفتن فرهنگ عزت‌خواهی ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز، با بیان اینکه در قرآن کریم واژه­های محدودی برای حرکت تکاملی انسان­ها در ابعاد مختلف برای رسیدن به قله­ها و ثمره این حرکت­ها ذکر شده است، به برخی از این واژه­ها و مفاهیم آن اشاره کرد و اظهار داشت: "فوز" یکی از همین واژه­ها است که نشانه رسیدن یک رهرو به مقصد است، فتح نیز یکی دیگر از این واژه­­ها به شمار می­آید که به تعبیر حضرت امام(ره) در سه جبهه در قرآن تحت عنوان فتح قریب، فتح مبین و فتح مطلق از آن یاد شده است.
وی با تبیین انواع فتح و شکل­گیری ابعاد مختلف آن به رشد و توسعه کنونی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون کشور ما به مرحله­ای رسیده است که دانشجویان، اساتید دانشگاه و حوزه آن به پرچمداران دین و استقلال و خودکفایی کشور تبدیل شده­اند و به شهادت رساندن چند تن از دانشمندان آن نمی­تواند مانعی در راه پیشرفت آن ایجاد کند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به تبیین مفهوم واژه فلاح در قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: فلاح مرحله­ای است که انسان پیروزمندانه به مقصد برسد و موانع آهنین را شکافته و با در جا نزدن و پویایی و طی کردن مسیر به هدف دست یابد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه گاهی اوقات فتوحات و فوزها نسبی هستند چرا که علت­های طاغوت سرنگون شده اما، عوامل طاغوت­پرور همچنان پابرجایند، ادامه داد: زمانی با از بین بردن ظلم پیروزی به دست می­آید  اما نباید  اجازه داد عامل ظلم دوباره ظهور یابد.
وی، دستیابی به پیروزی و فلاح را آرزوی هر انسانی دانست و گفت:  فرصت­سوزی­، شکست­ها و بوالهوسی­ها اعماق جان انسان­ها را تحت تاثیر قرار می­دهد اما پیروزی یک جهش و حرکت جدید در زندگی انسان ایجاد می­کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه استکبار قرن‌ها است در مقابل حرکت توحیدی خسته نشده و هر روز با تغییر شیوه­ها و تاکتیک­ها وارد میدان می­شود، بیان کرد: استعمار پیر روزی با اعزام جاسوس و ستون پنجم و روزی با امواج ماهواره­­ای در تلاش است تا فرهنگ عزت­خواهی و اعتماد به نفس ما را از بین ببرد و چنان وانمود کند که ما نمی­توانیم مستقل باشیم.
وی در ادامه با تبیین ابعاد قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: حرکت حضرت امام حسین(ع) یک پیروزی فرهنگی در طول همیشه تاریخ بود چرا که یک پیروزی نظامی نبود و یک پیروزی فرهنگی، اخلاقی و معنوی به شمار می­رود که یزید و جریان ستم را برای همیشه منفور کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در عصر کنونی باید با به بروز شدن و شناسایی سلاح­ها و مرزهای دشمنان در برابر حرکت استکباری ایستاد به نقش رهبری در جامعه اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) با رهبری خود و حمایت مردم توانست معجزه­ای بزرگ خلق کند و ما نیز باید با ولایت‌مداری خود، تداوم بخش این حرکت باشیم.
وی عدالت­خواهی­ها را از ویژگی­های انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی جهانی عنوان کرد و گفت: همه به دنبال عدالت هستند، همچنان‌که در سال 42 حضرت امام(ره) با شعار نه غربی، نه شرقی و عدالت­خواهی حرکت انقلاب اسلامی را آغاز کرد و اکنون شاهدیم در بیداری اسلامی و جنبش وال استریت نیز همه برای تحقق این خواسته در تلاشند.
در ادامه این برنامه، آیین عزاداری توسط یکی از مداحان اهل بیت و عصمت و طهارت برگزار شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول