اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

ملت ایران درس عزت را از مکتب عاشورا آموخته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: ملت ایران درس ایثار و عزت را از مکتب سرخ کربلا آموخته است.

ملت ایران درس عزت را از مکتب عاشورا آموخته است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی حسینی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه دلخراش عاشورا اظهار داشت: قاتلان امام حسین(ع) مسلمانانی بودند که نماز می‌خواندند و روزه می‌گرفتند.
وی افزود: عواملی نظیرجداشدن مسلمانان از ولایت و رهبری، دنیاطلبی مردم، جهل، نادانی و بی بصیرتی مردم، بی‌تفاوتی و سکوت خواص زمانه در ایجاد این اتفاق و شهادت حضرت امام حسین(ع)و یاران وفادارش مؤثر بود.
وی اضافه کرد: 50 سال پس از رحلت پیامبر فرزند بزرگوارش به دست مسلمانان زمان شهید شد و مردم ولایت را رها کردند و امام زمان خود را تنها گذاشتند پس ما باید از این حادثه درس بگیریم و در مسیر ولایت گام برداریم و با بصیرت حامی نظام باشیم زیرا دیدیم که بعد از انتخابات سال88 حوادثی واقع شد که بر اثر سکوت خواص، فتنه‌ای درکشور آغاز شد که با هوشیاری مردم شکست خورد.
خطیب جمعه بردخون با تشکر از دست اندرکاران مراسم سوگواری سالار شهیدان در بخش بردخون گفت: این افتخاری بزرگ است که در عزاداری حضرت امام حسین(ع)سهیم باشیم و همه برنامه‌ها با ا خلاص و نیت پاک باشد.
رکنی حسینی ادامه داد: مبلغان و روحانیون نیز نقش برجسته‌ای در اشاعه فرهنگ عاشورا دارند پس بکوشند به عنوان سرباز اسلام در راه ترویج مکتب اسلام و امام حسین(ع) تلاش کنند و هدف خود را خالص برای خدا قرار دهند.
وی با اشاره به 16آذر روز دانشجو گفت: این روز تعدادی از دانشجویان اعتراض خود را به آمریکای جنایتکار ابراز کردند و این روزها نیز شاهد تجمع دانشجویان هوشیار بر ضد دولت انگلیس هستیم که یکی از دشمنان ملت همین انگلیسی‌ها هستند و در33سال گذشته بارها دشمنی خود را با ملت ما اثبات کردند و در فتنه 88 نیز دخالتی آشکار داشتند.
امام جمعه بردخون تصریح کرد: ملت ایران درس ایثار و عزت را از مکتب سرخ کربلا آموخته و حسینی وار و زینبی گونه می‌جنگیم و مقاومت می‌کنیم و دست از اهداف مقدس خود بر نمی‌داریم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول