اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

دکترین عزت‌طلبی و ذلت‌ستیزی هدف نهضت عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: از جمله اهداف اباعبدالله (ع) در نهضت عاشورا دکترین عزت‌طلبی و ذلت‌ستیزی است که امروز می‌تواند برای تمام ملت‌های آزاده‌ جهان حاوی پیامی ارزشمند باشد.

دکترین عزت‌طلبی و ذلت‌ستیزی هدف نهضت عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران حسینی در هیئت رزمندگان اسلام جیرفت قیام امام حسین (ع) را دایرةالمعارفی جامع خواند و اظهار داشت: نباید به جریان کربلا به عنوان یک جریان نظامی توجه شود.
وی افزود: این واقعه عظیم جریانی است که در آن تمام مسائل سیاسی، اعتقادی، اخلاقی، فرهنگی و ... جاری است.
عسکری تصریح کرد: امام حسین (ع) در تمام این عرصه‌ها به بهترین شیوه عمل کرده‌اند که می‌تواند درس عبرتی برای همگان در دنیا و آخرت باشد.
وی بیان داشت: از جمله اهداف اباعبدالله (ع) در نهضت عاشورا دکترین عزت‌طلبی و ذلت‌ستیزی است که می‌تواند امروز برای تمام ملت‌های آزاده جهان حاوی پیامی ارزشمند باشد.
عسکری با اشاره به اینکه این فرهنگ در گفتار و کردار ایشان ساری و جاری بود، بیان کرد: مسلمانان جهان نیز باید مانند امام حسین (ع) حافظ عزت و اقتدار خود باشند.
وی اظهار داشت: اگر نهضت انقلاب اسلامی توانست در مقابل دنیا بایستد و به الگوی بیداری اسلامی در میان ملت‌ها تبدیل شود به دلیل این است که بخش بسیار کوچکی از این عزت‌طلبی را از نهضت عاشورا به ارث برده است.
عسکری با بیان اینکه امام حسین (ع) در تمام مواضع بر حفظ عزت و کرامت انسانی تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: مقاومت دولت و ملت ایران در مقابل دشمنان فراوان و عدم سازش و معامله با آنها نشان‌دهنده عزت و اقتدار ماست. 
وی بیان کرد: کسانی که در روز عاشورا در مقابل ایشان قرار گرفتند به خوبی بر شخصیت و حقانیت وی واقف بودند، اما به دلیل دنیاپرستی نتوانستند، پذیرای حق شوند.
عسکری عنوان کرد: امام حسین (ع) در جریان عاشورا فریاد «شهادت آری، ذلت هرگز» سر دادند و شیعه ایشان نیز باید اینگونه مانند مولا و مقتدای خود باشد.
امام جمعه جیرفت گفت: مردم شهرستان جیرفت همواره ثابت کرده‌اند به ولایت و نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند و وجود 70 هزار بسیجی در این شهرستان نیز به خوبی گویای این امر است.
وی با تأکید بر پرهیز از لقمه حرام افزود: تمام خانواده‌ها باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشند، لقمه حرامی که از راه غصب، رشوه و ربا به دست آید، در آینده و عاقبت فرزندان آنها بسیار تأثیرگذار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول