اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس:

فرهنگ کار و تلاش باید نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر فارس گفت: فرهنگ کار و تلاش در بین مردم و مسئولان باید نهادینه شود و گسترش یابد.

فرهنگ کار و تلاش باید نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین غیب پرور بعد از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان فارس اظهار داشت: استان فارس با 123 هزار کیلومتر مربع وسعت و 4 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت به اندازه بعضی از کشورهای شرق آسیا است.
غیب پرور خاطرنشان کرد: در فارس با توجه به گستردگی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
وی با اشاره به اینکه فارس نیازمند اتحاد، انسجام بین تمام اقشار جامعه به ویژه روحانیان است، افزود: فارس با داشتن 6 هزار روحانی، 14هزار و 600 شهید، 66 حوزه علمیه، 160 هزار ایثارگر، 151 مرکز دانشگاهی، 280 هزار دانشجو، یک‌هزار و 700 هیئت مذهبی، 5 هزار مسجد، 2 هزار بقاع متبرکه، 2 هزار استاد دانشگاهی بسیجی و پنج روزنامه کثیر‌الانتشار و ده‌ها ماهنامه و نشریات دانشگاهی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: 128 امامزاده واجب‌التکریم و اهمیت نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت به فرموده مقام معظم رهبری استان فارس در قله قرار گرفته است.
غیب پرور افزود: دشمن علاوه بر جریان‌های فتنه از طریق فرق و مذاهب و ترویج عرفان‌های کاذب، شیطان‌پرستی و بهائیت در صدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.
وی با تأکید بر اینکه جای نخبگان فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی کجا است، گفت: برای ترویج و ترغیب فرهنگ ارزش‌های اسلامی 65 هزار دانش‌آموز به مناطق دفاع مقدس، 2 هزار دانشجو به قم و یک‌هزار و 200 دانشجو به منطقه عسلویه اعزام شده‌اند.
فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: فارس نسبت به مسائل فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری ثقل اکبر بوده، مهندسی و مدیریت کرد.
غیب پرور اظهار داشت: برای تحقق اهداف تربیتی و فرهنگی نباید تشریفاتی و ویترینی عمل کنیم و باید محتوایی و در چارچوب ارزش‌ها معنوی و دینی حرکت کرد.
وی در ادامه سخنان خود خواستار تعامل متولیان امر فرهنگی به ویژه روحانیان و ائمه جمعه و جماعت شد.
فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: دشمن به وسیله فضاهای مجازی و مسائل ابتدایی بی‌محتوا و بی‌منطق ماهواره و سایت‌های اینترنتی قصد ترویج فرهنگ مبتذل و ضد ارزشی را دارد.
غیب پرور اضافه کرد: دراویش در گذشته در خانقاه‌ها مشغول ذکر بودند اما هم‌اکنون به خیابان‌ها آمده و در تقابل با نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.
وی گفت: تمام آحاد جامعه باید مراقب توطئه‌های دشمنان به ویژه در انتخابات سال جاری باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول