اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خواستار شد:

فرهنگ کار و تلاش در خانواده‌ها نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، کار و تلاش را برگرفته از آموزه‌های دینی دانست و گفت: نهادینه شدن این فرهنگ در میان خانواده‌های مددجوی این استان یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است.

فرهنگ کار و تلاش در خانواده‌ها نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی، شامگاه سه‌شنبه در همایش خانواده‌های مددجوی موفق استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خانواده از اهمیت و احترام خاصی در دین مبین اسلام برخوردار بوده که در این زمینه کمیته امداد این استان در برنامه‌ریزی‌های خود به جایگاه ویژه خانواده توجه خاصی دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز هر فرد موفق در جامعه ما از یک خانواده موفق پا گرفته و در کانون گرم یک خانواده اسلامی پرورش یافته است.
وی بیان کرد: کمیته امداد این افتخار بزرگ را دارد که بسیاری از خانواده‌های تحت حمایت آن از خانواده‌های موفق و مومن بوده که فرزندانی صالح و مثبت برای جامعه خود و استان خود تربیت کرده‌اند.
فرهادی ادامه داد: خانواده بزرگ کمیته امداد دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را دارد که به مدارج بالای علمی رسیده و برای جامعه و دیگران موثر و خدمت‌گزار هستند.
وی عنوان کرد: آشنایی خانواده‌ها با فرهنگ کار و تلاش یکی از راه‌های کسب عزت نفس بیشتر خانواده‌های مددجو است که کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به مقوله آموزش، اهمیت این موضوع را به خانواده‌های تحت حمایت آموزش می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد حضور فعال مردم و مشارکت‌های اجتماعی را یکی‌از آرمان‌های انقلاب دانست و ادامه داد: داشتن روابط صمیمانه در خانواده‌ها و بهره‌گیری از معنویت و اخلاق می‌تواند تا حد زیادی موفقیت را در یک خانواده اسلامی و ایرانی تضمین کند.
فرهادی تصریح کرد: تدبیر و مشورت از نسخه‌های دین کامل اسلام بوده که رعایت آنها در کنار آموختن آموزش‌های مختلف می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی خانواده‌ها را برطرف کند.
وی اضافه کرد: بعضی خانواده‌ها از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند اما، چون تدبیر ندارند نمی‌توانند در رسالت‌های مهم نظام خانواده سربلند باشند.
این مسئول حمایتی که در جمع خانواده‌های مددجوی موفق سخن می‌گفت، اذعان داشت: کمیته امداد به دو شیوه حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان زیر پوشش و خانواده‌های مددجو در بعد فرهنگی مشغول خدمات‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه است.
وی، لذت دیدن یک فرد موفق که با حمایت‌های کمیته امداد به جایگاه‌های مهمی در اجتماع رسیده را با هیچ چیز قابل قیاس ندانست و ابراز داشت: این افراد که تعداد آنها بسیار زیاد هم هست از دامان مادران مومنه و سخت‌کوشی که اکنون بعضی از آنان در این همایش حضور دارند پرورش و تربیت شدند.
فرهادی، ارائه آموزش‌های لازم در زمینه مهارت‌های زندگی، خدمات فرهنگی، اصلاح الگوی مصرف، آموزش مسائل روحی و روانی، مسائل اجتماعی و بهداشتی و مشاوره‌های تحصیلی را از برنامه‌های این نهاد در قالب نظام جامع آموزشی تربیتی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه‌ها برای جامعه هدف در سنین مختلف و داشتن خروجی مشخص و موثر از موضوعات مهمی است که کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد آن‌ها را برای داشتن خانواده های سالم و توانمند دنبال می‌کند.
حجت‌السلام محمد غفاری نیز در این همایش با بیان اینکه جامعه سالم بدون خانواده سالم هیچ‌گاه محقق نخواهد شد، گفت: برخی تهدیدها امروز خانواده ایرانی را نشانه گرفته که اگر برای مقابله با آن‌ها برنامه نداشته باشیم تسلیم آن‌ها خواهیم شد.
مشاور مذهبی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد فقر را یکی از مهم‌ترین این تهدیدها دانست و افزود: کمیته امداد تا حد زیادی این خطر را برطرف و خانواده‌ها را تضمین کرده است.
غفاری خاطرنشان کرد: مبارزه با محرومیت یکی از اهداف مهم انقلاب بوده که تاکنون در این مسیر گام برداشته‌ایم.
وی از عاطفه و محبت به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی یاد کرد و گفت: باید در جامعه اسلامی به سمت سرمایه‌های اجتماعی حرکت کنیم.
به گزارش خبرنگار فارس، در این مراسم از مادران موفق زیر پوشش کمیته امداد تجلیل شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول