اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مداحان از اشعار حرکت آفرین استفاده کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مداحان باید از اشعار و سروده‌های حرکت آفرین و سازنده در جامعه استفاده کنند.

مداحان از اشعار حرکت آفرین استفاده کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد صبح امروز در جمع مداحان این شهرستان اظهار داشت: مداحان با انطباق اشعار حماسی و سازنده با شرایط روز، انقلاب اسلامی را در مقابله‎ای که با استکبار جهانی در زمینه تحریف عاشورا دارد، همراهی کنند.
وی با بیان اینکه عزاداری اهل بیت باید طوری برگزار شود که موجب رضایت آنان قرار بگیرد، افزود: عزاداری ماه محرم باید به دور از هر گونه آسیب برگزار شود و روحانیون در راستای تحقق این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.
حجت‎الاسلام ولی‌نژاد اذعان داشت: عزاداری‎ها ضمن منجر شدن به شناخت و معرفت اهل بیت، باید دارای نشاط معنوی باشد روحانیون در منابر و مجامع سوگواری باید شعور و معرفت مردم به اهل بیت و سیره عملی آنان را تقویت کنند.
وی با اشاره به تاثیرگذار بودن قیام امام حسین در حرکت‌های انقلابی و بیداری اسلامی تصریح کرد: عاشورا یک قیام ماندگار و تاثیر گذار و سرنوشت ساز بوده و بصیرت افزایی فراوانی در زمان خود و بعد از آن به همراه داشته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: زمانی که یک امتی به بصیرت عاشورایی برسد و مردم آن بیدار شوند، آن امت به کارهای بزرگی دست می‌زند، در طول تاریخ نیز ماه محرم همواره سبب بیداری مردم شده و نحوه مبارزه با ظالم و نحوه دفاع از مظلوم را به مردم یاد داده است.
وی عاشورا را سرمایه گرانبهای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: عاشورا سرمایه گرانبهایی است که در تاریخ رقم خورده و از آنجا که ابعاد این قیام الهی به عنوان عبرت‌های عاشورا می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد، چنانچه دقیق به آن پرداخته نشود چه بسا آسیب‎پذیر هم باشد.
حجت‎الاسلام ولی‎نژاد به پیرایه‎زدایی از برنامه‎های هیئت‎های مذهبی اشاره کرد و افزود: ستادی به منظور ارزیابی از برنامه‎های محتوایی هیئت‎های مذهبی و متون نوحه‌ها و آشنایی مداحان با آسیب‎ها و پیرایه‌های سوگواری تشکیل شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول