اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

عشایر چهارمحال و بختیاری 115 هزار نفرساعت آموزش دیدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از ارائه بیش از 115 هزار و 245 نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به عشایر این استان خبر داد.

عشایر چهارمحال و بختیاری 115 هزار نفرساعت آموزش دیدند
نورالله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعهد این سازمان برای آموزش‌های عشایری حدود80 هزار نفرساعت بود که افزون بر 138 درصد از این تعهد آموزشی اجرایی شده است.
وی افزود: همچنین در بخش آموزش روستائیان 168 هزار و 331 نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است که تا پایان سال این رقم به افزون بر 210 هزار نفر ساعت آموزش خواهد رسید.
سعیدی به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پیشگیری از مهاجرت روستائیان اشاره کرد و گفت: تلاش برای توسعه این آموزش‎ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری یکی از علل مهاجرت روستائیان، به ویژه جوانان روستایی به شهرها را یافتن شغل دانست و افزود: با ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی متناسب با نیازهای روستائیان می‌توان زمینه‎ای برای کسب درآمد و دستیابی به شغل مناسب را برا ی آنها فراهم و با برنامه‎ریزی صحیح، امکانات بالقوه در روستاهای این استان را برای این مهم به کارگیری کرد.
وی توانایی مراکز تابعه این اداره کل برای اجرای دوره‎های آموزشی در روستاها را کافی دانست و نیاز سنجی آموزشی را برای به ثمر نشستن این آموزش‎ها و رسیدن به اشتغال مهارت آموختگان روستایی، یک ضرورت برشمرد.
سعیدی توسعه دانایی را از اهم وظایف، کارکردها و ماموریت‌های بخش آموزش برشمرد و گفت: با ایجاد زمینه برای فرصت‌های برابر یادگیری و دسترسی به آموزش برای همه، ارتقای کیفیت آموزش موجبات دستیابی به جامعه‌ای متکی بر سرمایه انسانی را فراهم می‌آورد.
وی اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای را در همگام کردن سطح مهارت نیروی کار با تغییر و تحولات فناوری و نیز نیاز بازار کار داخلی دانست و گفت: این آموزش‌ها از جنبه باز آموزی مستمر نیروی کار و ارزیابی مستمر مهارت‌ها و صدور گواهی‌های حرفه‌ای نیز اهمیت دارد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ایجاد فرصت‌های اشتغال ویژه روستائیان و عشایر این شهرستان عنوان کرد و گفت: بدون تردید فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال و ارتقای بهره‌وری در مناطق روستایی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش مهاجرت به شهرها و حفظ امنیت اجتماعی در جامعه ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تمام سطوح به صورت رایگان انجام می‌گیرد، افزود: متقاضیان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند بدون پرداخت هیچگونه وجهی از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.
سعیدی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در طول سال می‌تواند در ایجاد انگیزه و همچنین افزایش سطح مهارت و توانایی‌های نیروها و افراد جویای کار نقش بسزایی داشته باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول